mandag, januar 26, 2009

SKUMRINGSTIMEN

Kom man forbi mit hus lige nu, ville man tro, at vi var i byen. Kun lyset fra computeren er tændt, og jeg nyder det bløde blå lys, som omgiver mig.


Kom man ind i mit hus, ville man ikke kunne se, at jeg har været hjemme i dag. Køkkenbordet er ved at være dækket med brugt service, fordi nogen ikke har tømt vaskemaskinen. Gangen har små tuer af vasketøj, fordi nogen ikke har tømt vaskemaskinen, hængt tøj op og sat ny vask i gang. Fire mennesker i et hus, hvor der samtidig bor en ruhåret hønsehund, som lige nu fælder meget, sætter sine spor på trægulvene, og så kommer Laika endda ikke længere end til bryggerset. Nogen har ikke hentet støvsugeren ind fra bilen, nogen synes, det er sjovere at støvsuge andre steder.

Skidt pyt, lige nu er der mørkt i huset, lige nu kan jeg glæde mig over en dejlig dag, hvor jeg først havde selskab af datteren, senere af sønnen og til sidst tog Laika mig med på en travetur på 7,4 km.

Om lidt tænder jeg lyset, sætter god musik på og går i gang. Og i morgen er der endnu en fridag, jeg er en heldig kartoffel.

8 kommentarer:

  1. Ih, som du nyder din dag...gør også det i morgen :-)

    SvarSlet
  2. Lyder som en dejlig dag. Og sikke da en skøn lang gåtur i tog i dag.

    SvarSlet
  3. Huse har det med at sande til, hvis man vender ryggen til - men pyt, et er sikkert, det løber ingen steder ;-)

    Det er godt at du kan lade skidtet ligge og hygge dig med familien, det er det der huskes, ikke at der var rent :-)

    SvarSlet
  4. "vildmosekartoffel";o

    SvarSlet
  5. Det blå lys er bare det smukkeste. Jeg prøver på at nyde det hver dag her i januar. Jeg håber du får alletiders fridag.

    SvarSlet
  6. Anne, det skal jeg nok :-)

    Anette, mon ikke det er godt for både hund og kvinde :-)

    Ella, så sandt som det er skrevet :-)

    fru koch nemlig :-)

    Marina, tak og jeg tænkte på jeres blå time :-)

    SvarSlet
  7. Der vist en, der har en haft en rigtigt dejlig lang weekend, med sine børn.

    SvarSlet
  8. Conny, jep :-) sønnen kom dog først til aften i går :-)

    SvarSlet