torsdag, februar 19, 2009

FRIDAG


I gamle dage var fridage måske én ugentlig begivenhed, nogle havde vel kun halve fridage.

Jeg må indrømme, at jeg er glad for, at man her til lands har to fridage om ugen, for lige nu er jeg træt. Heldigvis er min 2. fridag i en 14 dages arbejdsperiode netop i dag.

Dej til boller står og hæver, støvsugeren står og venter, men når kartofler er sorteret og formiddagsteen er drukket, drager vi nordpå. Vi har en motorcykeltur til sommer, der skal planlægges, og da den skal annonceres i god tid, er det ved at være sidste udkald.


Madpakke skal smøres, te skal brygges, og så kører vi nordpå.

12 kommentarer:

  1. Altså i bil ikke? Håber I får en god tur.

    SvarSlet
  2. Det lyder hyggeligt, Lene, men kører I virkelig på motorcykel, når der er sne på vejene?
    Rigtig god fridag og god tur!

    SvarSlet
  3. Husejer og madame, nej vi kører i bil, senere tager vi turen på motorcykel og finjusterer ruten :-)

    og tak for ønskerne om god tur :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en dejlig måde at tilbringe en fridag på. God tur!

    SvarSlet
  5. Tak kagekone :-) det er bedre end rengøring :-)

    SvarSlet
  6. Rigtig god fridag sammen med landmand og motorcykel. Pas nu godt på.

    SvarSlet
  7. Tak sister, tag det bare helt roligt, vi kører i bil i dag :-)

    SvarSlet
  8. Rigtig god tur, håber at I får gode ideer til en super god tur på jeres nye flotte motorcykel :-)

    SvarSlet
  9. Rigtig god fridag til Jer...........
    Og med at nyde de fridage man har.......
    Støvet og støvsugeren skal man nok nå ........

    SvarSlet
  10. Jeg under dig mange "fridage" du skønne kvinde... Bage boller og motionsmad - jeg tror jeg ved hvad der skal ske i weekenden....

    SvarSlet
  11. Ja, det er godt vi har to fridage om ugen. I den kommende periode skal jeg undervise fra 8 til 16 fem dage om ugen, så da bliver de tiltrængt. Jeres lyder til at blive dejlig. Det er skønt at planlægge og drømme om sommerens ture. Og vi glæder os jo til at komme med.

    SvarSlet
  12. Tak Helle, vi havde en god tur, og nu er rammerne på plads, så mangler vi blot detaljerne :-)

    Tak Janne, støvsugeren står stadig på sin plads ;-)

    Tak Marianne, ja jeg skal jo arbejde i weekenden og samtidig have datteren på besøg, så jeg ved godt hvad jeg skal :-)

    Nina, jeg plejer jo at have lidt flere fridage på 14 dage, men har selv byttet mig frem til den her plan, men jeg er ved at være brugt ;-) God arbejdslyst til dig, og held og lykke med arbejdet :-)

    SvarSlet