mandag, februar 09, 2009

HER I VORES HUS ER GLÆDE

Lyden af børn, der snakker. Lyden af små børn, der grynter veltilpas. Jeg elsker de lyde.


Formiddagen har været tilbragt sammen med en kær kollega, som er på barsel. Og sikke dejlige børn hun har. Den lækreste lille datter, som smiler glad og som stortrives sammen med storebror. Og storebror? Han er sej! Landmanden var vildt imponeret over hans evner til at styre traktor. Knap 4 år og han sad strunk i en af de største traktorer og styrede selv rattet, mens landmanden tog sig af det andet. Godt gået!


Nu står der kun en bondegård tilbage og vidner om et dejligt besøg.


Mosen præsenterede sig fra sin bedste side, det fineste drys knirkesne, høj sol og blå himmel. Sådan en dag ville selv den dårligste sælger kunne sælge drømmen om et dejligt liv på landet ;-)


Og fridagen er konverteret til en aftenvagt, min chef lød helt panikagtig i telefonen i morges, det var ikke ordene, men stemmen der røbede hende, begge sygeplejersker er syge, og så dur det ikke med vikardækning, for de kender jo ikke afdelingen. Så nu skal der slappes lidt af, før jeg drager af sted.

10 kommentarer:

  1. Vejr og udsigt er nøjagtig lige så dejligt her - og jeg har været på min daglige tur, hvor jeg kun kunne bjergtages af alt det bløde, hvide.
    Skønt besøg, du har haft - og så skal der selvfølgelig afslapning til, før det lidt uventet går løs i aften. Jeg håber, du får en rolig vagt! :o)

    SvarSlet
  2. Åh disse minder- jeg mindes også min datter 4 år gammel og strunk og sønnike 2 år gammel og begge i hver sin traktor med to års mellemrum. Ih hvor de nød det og syntes de styrede hele verden. Jeg håber sådan at jeg en dag får børnebørn, så jeg kan få den gave at opleve det igen. men det vil kun tiden vise.

    SvarSlet
  3. De børn, de går lige ind hvor vi er blødest - og er det kollegaen jeg kender - hende der begynder med med M? Hun er en dejlig sygeplejerske.

    Sikke stemninger du har fanget - smukt:-)

    SvarSlet
  4. Det duplo ligner til forveksling det vi lånte af børnenes fætter...ih så mange gode timer der er i det legetøj..
    Dernæst god arbejdslyst :-)

    SvarSlet
  5. Sikke nogle flotte billeder.
    Ha en god vagt:-)

    SvarSlet
  6. Rigtig smukke bileder.Midt barnebarn var tit med på traktoren, når hans far kørte i marken, og han faldt altid søvn.
    Håber du har haft en god vagt.

    SvarSlet
  7. Lyden af trygge børn, der hygger og/eller leger hører til blandt de bedste lyde i verden. Intet mindre. Det lyder lidt højtravende, men det er noget, der kan få selv hardcore ikke-børneelskere til at få et fraværende udtryk i øjnene :)
    Synd med den ekstra vagt, men det hører vel med til arbejdet?

    SvarSlet
  8. Tak Nina, bakkerne må være have været et smukt syn i går :-)

    Karin, ja tiden vil vise om vi får lov til at få den gave, jeg håber også :-)

    Tak Ella, nej det var nu ikke hende, hun har ikke født endnu :-)

    Tak Anne, jeg har en stor kasse stående med duplo til børn på besøg. Det vækker altid glæde :-)

    Tak Judith :-)

    Tak Conny, vores børn har aldrig interesseret sig for traktorer, så det var kun en kort periode, de var med ude :-)

    Ellen, enig :-) og jeg tager sjældent ekstra vagter, for med landbruget ved siden af har jeg som regel planer for fridagene, men i går kunne jeg godt høre, der var hårdt brug for mig :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er der smukt derude på landet :-)

    SvarSlet
  10. Miri, snedækket gør landet sig godt :-)

    SvarSlet