søndag, april 12, 2009

EN SØNDAG EFTER MIT HOVED


Gåturen i Fosdal plantage foregik i solskin og med masser af gravhøje omkring os. 5,5km er turen og vi sluttede af med en bjergetape;-) den fik i hvert fald benene til at snurre godt og grundigt.


Undervejs havde vi gjort hold ved en skovsø, hvor Laika kølede sig af og vi andre nød en klapsammen mad og noget at drikke.


Senere kørte vi af små veje til Aggersborg, ikke så sært at vikingerne anlagde en stor borg her. Her var godt udsyn og plads til, at de store vikingeskibe kunne lægge til.


Dæmningen mellem Øland og Gjøl fik også besøg af os. Fugleudkigsbygningen og landmandens kikkert gav mulighed for at se krikænder, grågæs, fiskehejre og svaner. Et enligt rådyr i det fjerne, som gik mellem sivene, fik vi også øje på.


Og så fristede ishuset på Gjøl havn, nu må det være slut med kæmpevaffelis for en tid.

Der skal vist en aftentur til, for jeg er bagud på skridt i denne uge.

I morgen bliver en almindelig arbejdsdag for landmanden og hans folk, landmanden ynder at provokere folk med udsagnet om, at Gud kun anbefalede en fridag om ugen, resten skyldes dovne mennesker ;-)

9 kommentarer:

  1. Hvor er Laika dog en skøn vandhund ;) Dejlig tur i har haft.

    SvarSlet
  2. Lige der blev jeg misundelig, jeg elsker Fosdalen OG Gjøl Havn, som den gamle Gjølbo jeg er :-)
    Lækkersøndag!

    SvarSlet
  3. Tak for rundturen. Jeg blir så glad over al den dejlige natur, du viser frem.

    Laika ser ud til at nyde vandturen.

    Her har Viggo være på "kærlighedsjagt" hele dagen og vi har først lige fået ham hjem igen. Han er en værre rendemaske, er ham - og meget træt nu ;-)

    SvarSlet
  4. Perfekt tur - skønne billeder! ;-)

    SvarSlet
  5. Anette, jeg tror Kenzo er endnu mere :-)

    Ella, en gang Gjølbo altid Gjølbo :-)

    Jeanette, Laika løber aldrig væk fra gården, men nu har vi heller ikke nogen nabohunde a la Viggo ;-)

    Tak frk. bibo :-)

    SvarSlet
  6. Og en tur efter mit hoved, tak fordi du delte med os andre, kom til at tænke på, jeg ikke har været på Gjøl kanterne siden, jeg var til fødselsdag der tilbage i ´77...

    SvarSlet
  7. Gisela, :-) jeg kunne ikke huske årstallet :-)

    SvarSlet
  8. Sikke en skøn tur I har været på, Lene, og Laika nyder det vist mindst lige så meget som jer.
    Ha' en dejlig 2. påskedag :)

    SvarSlet
  9. Tak i lige måde madame, Laika elsker de ture :-)

    SvarSlet