lørdag, april 04, 2009

MORGEN PÅ LANDET

Landmanden er kørt ud med sin plov, han har fået tekanden med sig, så ham ser jeg først til middag.


Der er rim på græsset, men det skal solen nok gøre kål på, den er allerede ved at sprede sine stråler udover landskabet. De sidste par dage er solen først brudt gennem tågen over middag, så det er godt at se den allerede nu.


Der står tre punkter på mit program i dag, som skal gøres, nemlig indkøb af ost på det lokale mejeri samt biblioteksbesøg, en god lang gåtur og rengøring af huset.


Den opmærksomme læsere vil straks indskyde, skulle du ikke have gjort det sidste i går aftes? Jeg startede med folkerum og tilhørende badeværelse, og det trængte i den grad til en kærlig hånd, så jeg var helt færdig, da det var gjort, så resten af de 240 m2 måtte vente til i dag, jeg gad ikke mere.

Nu er jeg jo mig, så jeg kan bruge megen tid på at tænke over, hvilken rækkefølge gør jeg tingene i? Min far sagde altid til mig, gå dog i gang i stedet for at tænke så meget, jeg har stadig ikke lært det ;-)


mit kamera er ikke god til at zomme gennem glas, men I skal lige se spætten på besøg ved mejsekuglerne

Ha en god lørdag.

6 kommentarer:

  1. I lige måde Lene, hav en rigtig dejlig lørdag :-) ....og kom så i gang :-D

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder, Lene! Jeg kan trøste dig med, at jeg også må tage tilløb, før jeg orker at gå i gang med rengøringen. Det er simpelthen så kedeligt.

    Ha' en dejlig lørdag - her skinner solen fra en skyfri himmel ;-)

    SvarSlet
  3. Det kender jeg godt, det der med at først gør jeg det. bagefter det, og det... Hvor har din kloge fader dog ret...
    Rigtig god dag til dig..

    SvarSlet
  4. 240 m2! Jeg bliver da træt bare ved tanken... jeg kunne såmænd godt tænke mig et kæmpestort hus, men ikke når der skal gøres rent :-)

    God arbejdslyst og god dag :o)

    SvarSlet
  5. Tak for dejlige morgenbilleder og ord. Billedet af spætten er super, det er sjældent at se dem så tæt på, for de er så sky. Her sidder den i sit sædvalige træ og laver sine lyde. Det er så hyggeligt og tryg.

    Sender ønsker for en dejlig forårsdag hos Jer ;-)

    SvarSlet
  6. Anne, tak for skubbet, jeg er i gang :-)

    Tak Madame, det er nemlig så kedeligt, men skønt når det er overstået :-)

    Tak Mette, han har nemlig helt ret :-)

    Tak Ellen, jeg drømmer om en lille lejlighed midt i storbyen, men jeg tror ikke jeg får landmanden med :-)

    Tak Jeanette, det er først inden for den seneste måned at spætten er kommet hen i nærheden af huset, og så havde vi første parket i går, det var herligt :-)

    SvarSlet