onsdag, april 22, 2009

UDEN TØJ!!

Dagen startede ellers godt. Jeg fik smurt madder, brygget te til hele dagen, pakket de ting jeg skulle bruge til kurset i dag og kom ud af døren i god tid.

Til det aftalte tidspunkt holdt jeg på det aftalte sted og tog min kollega op. Vi have rigelig tid til at snakke, for turen gik til Holstebro, hvor vi skulle høre om depression og de ”skjulte handicaps” efter apopleksi.

Vi var både omkring det faglige, vi skal snart stå for et brush-up kursus for alle på afdelingen, men vi fik også tid til privat snak.

Kl.9.15 parkerede vi ved sygehuset, stod ud, tog vore tasker og så ”scannede” jeg lige bilen for ting som kunne friste en biltyv. Og så manglede der noget!

Mit kortøj! Jeg skulle nemlig køre før tid for at nå direkte til en gospelkoncert, så tøjet var pakket her til morgen, og nu stod det i mit køkken!

Gode råd var dyre, jeg var ikke i sort og rødt, sms blev afsendt til min korleder, skal jeg blive hjemme, næh hvilken størrelse bruger du, så skaffer jeg tøj.

10 minutter før koncertens start strøg jeg ind af kirkedøren, fik tøjet, ud igen for at finde et toilet, det var fuldt optaget med søde ældre damer, som skulle høre os. Ned i bilen og så håbe på ingen kom forbi. Min redningskvinde kom ned for at vise mig, hvad hun havde taget med og fortalte så, at hun først havde været henne ved toilettet, og damerne der havde sagt, at der godt nok havde været en ung pige for at ville klæde om!

Make my day. Jeg rankede mig, valsede ind i kirken og sang af karsken bælg ;-)

13 kommentarer:

  1. Det er så skønt at blive kaldt en ung pige...den besked fik jeg også i dag af en venlig låner...jeg rankede mig også og sagde "Sig det lige en gang til...lidt højere :-)"

    SvarSlet
  2. Anne, det er slet ikke så ringe at have passeret de 50 ;-)

    SvarSlet
  3. Ja det hender det er en liten kommentar som redder vår dag.
    Håper konserten ble bra. iker godt å høre på gospel. Sang i kor før, men det kan jeg desverre ikke lenger på grunn av en feil under en operasjon.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlet
  4. Fjordheim, koncerten gik godt og det var et publikum, som klappede og sang med, det er dejligt. Jeg elsker mit kor, det giver så megen glæde og energi at synge :-)

    Det lyder da frygteligt trist at en fejloperation har berøvet dig sangstemmen.

    Fru Green, so Happy day :-)

    SvarSlet
  5. Skønt der var en redningskvinde med et sæt tøj :D Det lyder virkelig også som om du hygger dig med dit korsang ;) det ville da være synd at gå glip af det.

    SvarSlet
  6. Hvor skønt at få sådan en kompliment :-) Godt at det lykkedes at skaffe tøj til dig, det havde været lidt ærgeligt at skulle blive væk.

    SvarSlet
  7. Morgensmil på en kold men flot morgenstund. Tak for det :-) Unge dame....

    SvarSlet
  8. Det kunne måske have virket en smule distraherende, hvis du havde skullet synge i "den bare særk" :) så godt der fandtes en redningskvinde.
    Det er fordi du er sådan et nips, at du bliver kaldt en pige :)

    SvarSlet
  9. Wauw, sikke en kompliment, Lene! Det var godt, at alt lykkedes, og at du fik en dejlig koroplevelse :O)

    SvarSlet
  10. Verden vil bedrages ;) Neejj helt ærlig du ligner da også sådan een.Og dejligt at alt gik godt! Krammer herfra...

    SvarSlet
  11. Sådan der, Lene!!! Hvilket kompliment. Skønt!!! ;-)

    SvarSlet
  12. Anette, jeg nyder min sang :-)

    Margrethe, jeg ville have ærgret mig hvis jeg skulle undvære den koncert :-)

    Selv tak Lise, en endnu yngre dame :-)

    Tak Helle :-) eller måske fordi de damer havde en noget høj alder med deraf nedsat syn :-)

    Madame, ja ikke :-)

    Fru koch, nedsat syn kan gøre meget ;-) men det luner alligevel :-)

    Jeanette, det var nemlig skønt :-)

    SvarSlet