onsdag, maj 06, 2009

MENS JEG SOV

kørte landmanden os ned til gårdbutikken i aftes. De skulle have kartofler og jeg skulle købe blomster til krukkerne.

Nu står der 26 planter og venter på en landmandskone.

Ydermere har jeg købt Dahliaknolde, som jeg har planer om at smide i nogle krukker, men jeg aner ikke om det skal være høje og smalle krukker eller lave og brede krukker. Jeg må vist bare forsøge mig frem.

På lørdag er det vores tur til at fejre en smuk ung piges konfirmation, jeg har lovet at bage ingefærsmåkager, dem bagte min mor nemlig til storebroderens konfirmation, så jeg har besluttet, at jeg vil gå lidt i min mors fodspor.


Festdage er herlige, men tøjet dertil, SUK. Jeg skal have fundet noget i dag, og regnen udenfor gør, at jeg meget hellere vil krybe sammen i sofaen med en kop te og noget læsestof. Ingen klager over regnen, det er god regn, siger landmanden, og så siger vi det, men jeg glæder mig til solen i eftermiddag ;-)

17 kommentarer:

  1. Sikke dejlige billeder på denne regnfulde morgen. Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg det som du. Suk... Sol, sol kom igen...

    Kærlige tanker fra engen ;-)

    SvarSlet
  2. Ja, som min far altid siger: regn er godt for radiserne.
    Det er altid svært at finde tøj når man skal noget. God dag:)

    SvarSlet
  3. Nye planter...
    Det bliver dejligt at få dem i jorden, i eftermiddag, når solen kommer frem..
    Hav en god dag Lene.

    SvarSlet
  4. Bare det dog kunne regne om natten,
    ( som det vel også var lovet?)
    for så kunne solen skinne om dagen..ville alle så ikke være tilfredse?
    :-)

    SvarSlet
  5. Så fine "blomster"
    Koselig med den tida da en kan plante ute, Litt tidlig her enda. Fare for nattefrost ei stund til.
    Kjedelig, men nødvendig med regnvær. Egentlig best å tenne et lys, finne noe varmt å drikke og ei god bok. Det er den perfekte regnværsdagen. Men ikke alltid like lett å ha tid til å gjennomføre.
    Ønsker deg en od dag :)

    SvarSlet
  6. Godmorgen.

    Jeg har selv kun en altan, men jeg har plantet dahlia alligevel. Jeg har brugt så store potter der er plads til, men de er brede og omkring 30 cm i dybden. JEg må indrømme at jeg er noget forbløffet over hvor meget og hvor godt de er vokset. Den ene er så høj at jeg frygter at det bliver overboen der får glæde af blomsten i stedet for mig selv. :-)

    Bare kast dig ud i det. OG rigtig god fornøjelse med dem og den kommende fest. :-)

    Hilsen Henriette
    http://defemibyen.blogspot.com/

    SvarSlet
  7. Hvor pinligt er det lige at arbejde i blomsterbranchen og så slet ikke være kommet i gang med at sætte blomster ud ?
    Dine de er meget meget fine det er nogle smukke blomster.
    De der der er syet er det nogle du har lavet for de kunne da passe fint til at blive lavet i alt mit prikkede stoft :)
    Knus og god dag

    SvarSlet
  8. Også her er lysten til at putte sig under tæppet med en bog tilstede. Det er koldt, vådt og blæsende, derfor må mine georginer vente.
    Uhm!, ingefærsmåkager, de er lækre til te.
    En god dag til dig og held og lykke med at finde tøj til konfirmationen

    SvarSlet
  9. Jeannette, jeg har lært at sukke lydløst;-)

    Tak Marianne, det er nemlig svært, men min datter har lovet at være med på shopperiet :-)

    Mette, jeg tror desværre, jeg først får dem i jorden fredag, den her fridag er allerede besat :-)

    Anne, lige nøjagtig :-) Det kompromis plejer vi også at indgå her i huset, jeg må gerne ønske sol om dagen, når bare det regner om natten :-)

    Fjordheim, lige nu er lysene tændt og min datter og jeg hygger os lidt endnu med blade og te :-)

    Henriette, tak for rådet, jeg må da i gang, når dine allerede er kommet så meget op :-)

    Pernille, de er købt i Nostalgi, dit link ;-)

    Tak Manna, ingefærsmåkager er min julefavoritsmåkage :-) og så er de nemme at bage :-)

    SvarSlet
  10. Jeg skal købe sommerblomster i dag, da min datter skal have konfirmation på søndag (den yngste)jeg har lovet, at pynte hendes krukker.Lige om lidt tro jeg, vi får solskin i Viborg.
    Kan du have en god dag

    SvarSlet
  11. Tak i lige måde Conny og dejligt at du har tid og kræfter til at hjælpe med at pynte udenom :-)

    SvarSlet
  12. Dejligt at have planterne hjemme. Det mangler jeg stadig.
    God fornøjelse med at købe tøj.

    SvarSlet
  13. Griner nej hvor sjovt :) nå jeg må bare forsøge at lave nogle der ligner :)
    God dag

    SvarSlet
  14. Jeg er sikker paa du nok skal finde noget at tage paa til konfirmationen. :)
    Mht vejret, saa husk paa at landmanden ogsaa er glad for solen, bare med regn ind imellem. :)

    SvarSlet
  15. God fornjøjelse med det hele.
    Festen skal nok blive god, når du nu får fundet det helt rigtige tøj til den :-)
    Glæder mig til at se billeder af dine potter.

    SvarSlet
  16. Lidt regn er godt, vi trængte ;0)
    Skønt med blomster der skal sættes. Tror også jeg skal have fat i dahliaknolde - jeg er bare ikke så god til dem (det kniber med de grønne fingre)
    Pøj pøj med tøj-søgningen :-)

    SvarSlet
  17. Betty, og her mangler de stadig at komme i krukker :-) men tøjet er købt.

    :-) Pernille

    Tina, det er nemlig rigtig :-)

    Ellen, tøjet er købt, nu mangler vi bare talen ;-)

    Margrethe, jeg har aldrig prøvet med dahlia, nu skal det være :-)

    SvarSlet