fredag, maj 01, 2009

OPVÅGNING


Vækkeuret var sat til kl. 6. Selvom det er aftenvagt, der står på programmet, er der nok herhjemme at tage fat på, så jeg ville være solidarisk med landmanden.


Han havde dog valgt at stå endnu tidligere op, og måske derfor vågnede jeg længe, før vækkeuret ringede.


En rask morgentur bød på kold frisk luft.


En tåge, der er ved at lette.


Fuglesang med mange harmonier.


Fasaner med deres karakteristiske skrig.


Og solen, som endnu ikke har fået varmens magt, men nok kan stråle, så alle billeder bliver mørke.

13 kommentarer:

  1. Godmorgen Lene. Er netop hjemkommet fra min morgenvandring. Dine billeder er bare så smukke. Jeg bliver helt rørt af glæde i hjertet.

    Hvor er jeg dog taknemmelig for, at jeg "kender" dig, der på denne måde - hver dag - giver lys på denne måde.

    Tusind tak ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg kan til stadighed blive imponeret over, at du går tur så tidligt om morgenen. Hvad mon det er for nogle gener, der gør sig gældende her? Et er at komme op, men gå tur? Respekt!
    Jeg kan dog trods alt godt forestille mig, at man har det godt bagefter :-)

    SvarSlet
  3. Det er meget dejlige billeder, du har taget, Lene! Jeg nød også den tidlige morgen, det er nu så smukt at høre fuglene og se det blive lyst.
    Ha' en god dag, med job i aften :-)

    SvarSlet
  4. Du er simpelhen bare for god - stort skulderklap herfra.

    SvarSlet
  5. Slike stille morgoner til toner av fuglesang er bare herlige.
    Ha ein fin dag

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Jeannette, det er det jeg godt kan lide ved bloglivet. Ord og billeder bliver sået og spreder glæde :-)

    Ellen, turen var ikke særlig lang ;-) men det fik mig vågen :-)og ja når jeg endelig gør det, så er det så godt.

    Tak Madame, du må med den tidlige morgenkøretur virkelig se naturen vågne op :-)

    Tak sister og i lige måde :-)

    Tak i lige måde solsikken :-)

    SvarSlet
  7. For en herlig morgentur du har vært på.
    Nå er alt pakket og klart for avreise her.
    Nydelig vær, så det kommer nok mange motorsuklister i dag.
    Skal vise bilder fra det etterhvert, visst jeg rekker å ta noen.
    Ha en fortsatt god dag :)

    SvarSlet
  8. Så dejlige og skønne morgenstemnings-billeder. Beundrer din morgenenergi, når en aftenvagt er i vente.
    God weekend til dig

    SvarSlet
  9. Hvilken smuk morgen du gik rundt i :-)
    Tak for at dele den med os !

    SvarSlet
  10. Tak Fjordheim, jeg håber vejret i Norge er som her, det er rigtig motorcykelvejr. Ha en god dag :-)

    Tak i lige måde Manna, det kan være at jeg fortryder den tidlige morgenstart i aften kl. 23 ;-)

    Selv tak Miri :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er det dejligt at følge med i jeres travle liv på landet. Der skal arbejdes hårdt i mange timer. Det har jeg stor respekt for. Du illustrerer også landskabet så smukt. Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  12. Hold da helt ferie for nogle billeder! Du er saa soed at staa op i sympati med landmanden. :)

    SvarSlet
  13. Betty, tak i lige måde :-)

    Tak Tina, han var nu smuttet ud inden jeg stod op, han snød mig :-)

    SvarSlet