fredag, juni 12, 2009

REGNVEJRSMUSIK

Vi fik kun få dråber regn i går, men i dag regner det.

Weekenden byder på aftenvagter, så datteren og jeg må nyde formiddagene sammen. Der er nu også mange veninder, der vil have besøg af ”københavneren”, så miniferien er godt besat.

Vi fik lyst til hjemmelavede burgere til middag, hvor vi er samlet alle fire, så en indkøbstur til byen måtte der til.

Man snakker så godt i en bil, og i dag var baggrundsmusikken P2 med klassisk musik, og så kom minderne! Begge har vi hjemme hos mine forældre hørt Peter og Ulven, og vi havde inde i hovedet alle de små lydstumper, som til sidst bliver samlet til en symfoni med fuglen, anden, jægeren, ulven, bedstefar og Peter.

Du kan høre nogle stumper af musikken her.

Er den historie/symfoni også en del af din barndom?

7 kommentarer:

  1. Ikke lige den,men jeg kan godt huske den.
    I den afdeling husker jeg at der var hotel evergreen hver lørdag og senere søndag. Den dag i dag, savner jeg det program, for det er indbegrebet af hygge og baggrundsmusik til de huslige gøremål. :)

    I børneafd husker jeg de fortalte historier på bånd, jeg lånte på biblioteket. Dem med snehvide og andre eventyr.

    Uh der kommer minder frem nu. :-)

    tak for det og god weekend.
    Kh Henriette

    SvarSlet
  2. Selv tak og i lige måde Henriette.
    Det er sjovt når minderne aktiveres :-)

    SvarSlet
  3. Åh ja, Lene og mine ungers kan du tro!

    Kærlige hilsner fra engen ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg kender den også, Lene, men ikke fra min barndom - det er noget, jeg har hørt mange gange på mit job :-) God weekend til jer alle fire!

    SvarSlet
  5. Tak Jeannette, og vi har nu fundet ud af at den er kommet i ny udgave med Simon Kvamm fra nephews :-)

    Tak i lige måde Madame, åh ja du må have hørt den mange gange :-)

    SvarSlet
  6. Tak, Lene, endnu engang blev minderne aktiveret ved lige at se forbi denne regnvejrsdag, husker det også fra barndommen-ungdommen, et must lige at komme herind igen-igen. God weekend, hvor I for en gangs skyld er samlede alle 4

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde Gisela :-)

    SvarSlet