lørdag, december 05, 2009

HAMMERSLAG

Auktion er noget, jeg aldrig har prøvet; det er kun gennem film, at jeg har stiftet bekendtskab med den verden, og for mig er det noget med ikke at røre sig, for ellers har man pludselig købt en gård ;-) (sidste film med auktion var Miss Potter)

Landmanden derimod har som barn og ung været vant til at være med sin far på Kvægtorvet, når der skulle sælges og købes kvier, kalve osv., det var en spændende oplevelse; svigerfar var handelsmand udover landmand, så han kendte mange, som der skulle snakkes med, allerede dengang forstod man at pleje sit netværk.

Mit netværk er landmanden, og i går var han vejleder for mig, for jeg har deltaget i min første auktion nogensinde i håb om at erhverve mig et vitrineskab. Jeg opdagede, at et nyt vitrineskab var sat til salg på nettet, og det var lige som jeg gerne ville have det. Den sidste time inden hammerslag sad jeg som på nåle, men landmanden manede til besindelse, ikke noget med at byde over, vent nu, tænk taktisk, og nu er jeg ejer af et vitrineskab, helt uden at skulle gå i butikker, jeg kunne da vist godt blive forfalden ;-)

morgenhimmel

Dagen i dag skal tilbringes sammen med min far; yngste lillesøster har pyntet op til jul, der mangler julekrybben, det får jeg lov til at stå for, og senere hen et juletræ. Det må vi tre søstre i Jylland finde ud af, hvem der klarer det, for et juletræ med pynt skal der til, og det skal stå, som det altid plejer, så yngste søster har flyttet rundt på møblerne i stuen, nu er den juleklar.

Jeg håber, min far har energi til en køretur, for jeg drømmer om at køre sydpå til et julepyntet gods.

5 kommentarer:

  1. Hvor sejt! Tænk at have så meget is i maven - og tillykke med at det blev dit :)

    M.h.t. kaffen - så siger jeg ja tak meget gerne - en dag i fremtiden ;)

    Hyg dig på denne grå lørdag sammen med din far og din søster :)

    SvarSlet
  2. Tak Helle og vi finder lige en tid til kaffe :-)

    Vi hygger os :-)

    SvarSlet
  3. Min far tog hver uge på kvægtorvet i Randers, han handlede også en del, men det var mest med heste.Jeg håber at jeg kommer på en auktion en gang. det vil jeg meget gerne.

    SvarSlet
  4. Uha - at du turde! Til lykke med nyerhvervelsen

    SvarSlet
  5. Conny, kvægtorvene rundt omkring var et rigtig mødested for handelsmænd :-)

    Tak Charlotte :-)

    SvarSlet