lørdag, juli 17, 2010

INGENTING

Hvad laver du? Ingenting!

Når denne udveksling af information foregik mellem mor og børn, så fik det alle alarmklokkerne til at ringe hos moderen.

Jeg tog i sommerhus efter sidste indlæg, og mens landmanden har travlt med at gøre klar til kartoffeloptagning og sætte en ny medarbejde ind i jobbet, så har jeg sørget for, at landmanden hver dag har fået mad og drikke, og ellers har jeg læst bøger.

På biblioteket opdagede jeg, at der var tre Arne Dahl bøger om A-gruppen, jeg ikke havde læst , jeg troede, jeg kun manglede en. Sikke en herlig opdagelse. Jeg har været underholdt, og timerne er strøget af sted, mens jeg læste.

En helt anden læseoplevelse var Hytten, den gik lige ind i sjælen, den har vakt voldsom debat i kristne kredse, kan jeg læse mig til, men jeg nød bogen.

Nu banker hverdagen på, jeg er hjemme igen, snart skal uniform og sygeplejetankerne findes frem.

Alarmklokkerne ringer ikke, fordi jeg ingenting laver, det har været godt.

12 kommentarer:

  1. Dejligt med stille sommerhusdage.
    Det kan være utrolig svært det der med at lave ingenting, men det er skisme godt når det lykkes :))

    SvarSlet
  2. så godt når det lykkes "at lave ingenting" :-)

    SvarSlet
  3. Hanne, det er så godt :-)

    Anne, nemlig :-)

    SvarSlet
  4. At lave ingenting er en kunst :-)

    SvarSlet
  5. Du gjorde det, yes, yes :))

    SvarSlet
  6. Miri, og som i andre kunstarter må man øve sig for at blive god :-)

    Jette, det gjorde jeg nemlig :-)

    SvarSlet
  7. HVor er det godt, at læse at du er blevet gode til, at lave ingenting.

    SvarSlet
  8. Ingenting er en herlig beskæftigelse nogle gange.. Arne Dahl er jeg ikke kommet i gang med endnu, men bøgerne er på "to read" listen.

    SvarSlet
  9. Hej igen Lene, jeg fik dobbelttrykket på udgiv knappen, derfor en slettet kommentar.. :-))

    SvarSlet
  10. Oline, jeg øver mig i hvert fald :-)

    Inge,dejligt at have bøger man endnu ikke har læst :-)

    SvarSlet
  11. Dejligt, at du kunne bruge "Hytten". Det er utrolige udtalelser om bogen, du linker til. Forståelsen af sand kristendom er i nogen af kommentarene lidt snævre efter min forståelse:-) Faktisk er beskrivelsen af Treenigheden i "Hytten" meget i pagt med de ældste teologer.

    SvarSlet
  12. Charlotte, jeg blev også helt nedtrykt, da jeg læste udtalelserne, jeg havde så god en oplevelse af bogen, men jeg er ikke bibelkyndig, så jeg er glad for din kommentar :-)

    SvarSlet