onsdag, august 25, 2010

FOKUS

På afdelingen har vi valgt at sætte fokus på ét emne hver uge til sygeplejekonference, det kommer der mange diskussioner ud af.

Herhjemme har jeg valgt at sætte fokus på at genoprette den sunde livsstil. Den har ikke været væk, men i sommervarmen gled der mange is og andre lækre sager ned, og det skal der i mit liv være plads til. Varmen gjorde dog, at jeg aldrig fik motionen til at fungere, det satte sine spor. De 7 kilo, jeg havde tabt i forsommeren vha af madlog, var blevet reduceret, og det skal øget fokus på motion og den daglige kost ændre på.

IMGP1070

Blæsten går frisk over Limfjordens vande således også i Vildmosen, så Laika og jeg strøg af sted med vinden 2½ km den ene vej og stred os 2½ km tilbage. Nu kribler hele kroppen, Laika er gået i seng,og  jeg vil nyde, at der er en enkelt fridag i morgen og sætte en feel good film på computeren. Landmanden er nemlig helt opslugt af fodboldens leg henover skærmen.

IMGP1073

God aften til dig.

6 kommentarer:

  1. Yngste mand er gået omkuld efter telttur med gym.
    Ældste mand sidder klæbet til fodboldkampen.
    Hundebassen ligger ovenpå mig og snorker.
    Jeg sidder i sofaen og hækler, slubrer kaffe og spiser et lillebitte stykke chokolade.

    SvarSlet
  2. Kan du ikke lige snuppe 7 kg for mig? ;)

    SvarSlet
  3. Uuuhhh, de dumme kilo.
    (Jeg snakker lige med mig selv igen, og hører, om jeg mon ikke også skal i gang?)

    God torsdag.

    SvarSlet
  4. Hanne, chokolade og andet, der forsøder tilværelsen skal der være plads til så som sovende unge mennesker og hunde samt fodboldivrige mænd :-)

    Tina, mon man kan sende sådan nogle med posten ;-)

    Tak Eva og i lige måde :-)Overgangsalder gjorde at jeg ikke som tidligere blot kunne gøre hvad jeg plejede, så jeg måtte ha noget visuelt at sparre med :-)

    SvarSlet
  5. hvilken himmel !
    Og respekt for dine planer om sundhed og motion :-)

    SvarSlet
  6. Tak Miri :-) Havregrøden ligger tungt og godt i maven, nu vil jeg ud og klippe bærbuske ned :-)

    SvarSlet