torsdag, august 26, 2010

SMÅ SKRIDT

En gang havde jeg planer om en ny blog med netop dette navn, men konceptet og navnet var allerede taget.

Jeg plejer at sige, at en god travetur starter med, at man sætter den ene fod foran den anden, og så bliver man ved, til man ikke orker mere og går hjemad igen. Hvis man kommer til at tænke på, hvor langt man gerne vil gå, så kan man næsten blive træt, inden man har taget det første skridt!

Lige nu bruger jeg det også på gøremål herhjemme. Jeg kunne skrive en hel bog med to-do punkter her på gården, og hvor jeg end ser mig hen, ligger der opgaver, der skal gøres. Det bliver jeg træt af.

Nu beslutter jeg mig til om morgenen, hvad der vil gøre mig glad i dag, og når jeg skal arbejde på sygehuset, er jeg glad, bare aftensmaden bliver lavet!

IMGP1081

I dag var det beskæring af bærbuskene, der stod på min indre det-gør-mig-glad-liste.

Der blev så også plukket de sidste solbær, som blev til tre små glas syltetøj og en ordentlig skudefuld stikkelsbær, som jeg skal have fundet på ideer til. En bunke boller er bagt, og så er aftensmaden klar, når landmændene forhåbentligt sent i aften kommer ind i køkkenet til velfortjent fyraften. Menuen blev til kartoffelsalat med fetaost og soltørrede tomater, en råkostsalat af hvidkål, gulerøddder, rosiner og ananas og gode hjortehakkebøffer.

IMGP1083

 

 

Jeg er glad, nu mangler køkkenet blot at blive ryddet op, så er jeg klar til at sætte den ene fod foran den anden.

15 kommentarer:

  1. ..og mange små skridt gør et liv og en dejlig rejse. Den tanke gør mig glad.
    Og tænk Lene, hvis der ikke lå en masse man kunne gøre.. så var vi færdige.. og det bliver vi heldigvis ikke sådan lige med det første.
    Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Inge, og du har jo fuldstændig ret :-)

    SvarSlet
  3. God tur.
    Det er den mest fortryllende sensommeraften.
    Så forskellige fra gårsdagens rusk, regn og blæst.

    SvarSlet
  4. åh, den der fornemmelse af at der er opgaver alle vegne uanset, hvor øjet rammer, den kender jeg godt. Og jeg har længe gået og tænkt over, hvordan den uoverkommelighedsfølelse det medfører kunne fjernes. Jeg tror du er på rette vej. At fokuser på 1 ting, er vist vejen frem. Når man flere er det jo bare en bonus.

    SvarSlet
  5. Hvor er det en god ide, Lene!
    Hvis man ser opgaverne foran sig, så er man - som du skriver - næsten udaset, før man får startet. Hvis man til gengæld gør som du, så får man alligevel en hel del fra hånden og glæden er i behold. En rigtig god torsdag aften til jer deroppe nordpå.

    SvarSlet
  6. Lene det lyder da som en skøn ide - det tror jeg må prøve. Jeg har lidt den tendens med at lave to-do lister, også er jeg nemlig virkelig træt inden jeg kommer igang..! Tak for det gode råd. God aften i køkkenet, Kh BEtina.

    SvarSlet
  7. Tak Hanne, og turen blev gået uden jakke, men nu døjer jeg med at få varmen :-)

    kagekone, det virker for mig, selvom jeg skal minde mig selv om at være glad for det jeg nåede :-)

    Tak Anette, Lidt efter lidt når jeg vel en del :-)

    Tak Betina, man kan hurtigt skrive en masse på den seddel :-)

    SvarSlet
  8. Ja det er best å ta et lite skritt om gangen når en har mye som skal gjøres. Det blir litt uoverkommelig visst en skal tenke på alt en egentlig skal gjøre. I morgen må jeg gjøre ganske mye her i huset. Men jeg skal ta et steg om gangen.
    Ha ei flott helg :)

    SvarSlet
  9. Må du også få en god weekend Astrid, og held og lykke med alle projekterne i morgen :-)

    SvarSlet
  10. Her er også opgaver nok rundt omkring, ikke engang den ene fod foran den anden orkes i disse dage, kun aftensmaden bliver det til..... (og har så lige lovet at bage brød til ca. 50 pers. til fest på lørdag, hvornår lærer jeg at holde min mund!!) Godt jeg har lang fri-weekend.

    SvarSlet
  11. Jette, sommetider skal vi lære at lukke munden meget fast sammen :-) Den lange fri-weekend er tiltrængt, kan jeg høre. Og læg nu mærke til at her er aftensmaden også det eneste jeg orker, når der er arbejdsdag :-)
    God friweekend :-)

    SvarSlet
  12. Allerede i dag går det bedre. Har fået en rigtig god lang nattesøvn..... dejligt :)

    SvarSlet
  13. Skønt Jette :-) Vi er ligesom små børn, en god nats søvn hjælper :-)

    SvarSlet
  14. Det var da en dejlig måde at gribe tingene an på! Én ing af gangen. I virkeligheden er det jo også den eneste måde at gøre noget som helst på. Så hvorfor mon det kan være så svært at gøre?!

    SvarSlet
  15. Anne, ja det er faktisk svært, vi vil så gerne kigge langt frem.

    SvarSlet