søndag, december 05, 2010

SHHH

Uret Lene!! Landmanden var ved at tænde op i brændeovnen, jeg havde allerede hørt urets signal om, at teen var færdig, men han kunne vel godt holde ud til at høre den bippen lidt,mens jeg læste færdig.

“Det skulle jo nødig vække den lille!”

Vi har så sandelig fået hundehvalp i huset, og den blev nusset efter gåturen, så den faldt i søvn hos landmanden, hvorefter den blev løftet over i kurven.

DSC02546

Vi har gået på listefødder og kigget ud i bryggerset med jævne mellemrum, fuldstændig som da børnene var helt små og lige var faldet i søvn.

Laika? Hun knurrede og snappede efter Istvan, så Istvan har holdt sig lidt på afstand.Vi prøver ihærdigt at tilgodese Laika og samtidig lære hende, at Istvan også er en del af familien.

Lige nu er begge hunde vågne og kigger på hinanden, landmanden er forsvundet fra stuen, mon ikke de alle tre sidder ude i bryggerset?

Jeg har allerede sagt til landmanden, at han må sove ude i bryggerset, det har han indtil nu nægtet, men bare vent :-)

17 kommentarer:

  1. Åhh, man bliver jo helt blød :-) - sådan en nuttet lille hundeunge. Klart Laika synes det er pjat med en lille ny lige i begyndelsen - det skal nok komme.
    Tillykke med ham, smukke Istvan :-)

    SvarSlet
  2. Tak Margrethe, jeg kan slet ikke huske, at vi havde problemer med den gamle hund de to andre gange, men jeg tror også, det nok skal gå :-)

    SvarSlet
  3. Årh hvor er lille Istvan skøn :) Håber Leika og Istvan hurtigt vænner sig til hinanden. Tillykke med den lille nye hvalp ;)

    SvarSlet
  4. Hvor ser han afslappet ud. Laika skal nok acceptere ham om et par dage og han skal nok lære, at det er hende der bestemmer:)
    Dejlig søndag til dig - og spændende, at høre om hvor landmanden sover i nat:)

    SvarSlet
  5. Nååååhh, hvor er han nuttet. Det er helt forståeligt, at der skal tages hensyn....
    Det må være hyggeligt at have en lille ny i huset igen.

    Og sikke da en tur til København. En stor weekend!

    SvarSlet
  6. Årh manner... jeg er vist forelsket, men Laika kommer først. Jeg vidste bare, at hun lige skulle sætte på plads. Sådan skal det være :-)

    Jeg tænker lidt, at landmanden måske kan låne kurven i bryggerset i nat ;-)

    SvarSlet
  7. Årrhhhhhh de øjne og de poter.. suk hvor er han da nuser..
    Skal landmanden sove i bryggerset for at du kan få plads til begge hundene i sengen.. Det ville aldrig gå her i huset.. ;-D
    Ja ja.. jeg er dybt misundelig :-) når jeg ser de øjne, er jeg helt klar til at springe ud som hundeejer igen.
    I må alle have en dejlig aften.

    SvarSlet
  8. Nårhhhhhh, hvor er han sød, og træt - Laika må godt forsvare sit territorium, Mon ikke de bliver gode venner når de har vænnet sig til hinanden.

    Tillykke med ham :-)

    SvarSlet
  9. Tillykke med Istvan. Hvor er han sød og nuttet. Og nu skal han undvære sin mor og søskende. Godt han har landmanden til at holde sig ved selskab. ;-)
    Laika føler sig nok lidt truet på sin position som fører og enehund. Men hun finder nok ud af, at Istavan bare er et barn endnu- Men hun skal selvfølgelig markere sig som den, der bestemmer.
    Det var da en utrolig hyggelig og indholdsrig smuttur, I havde til København. Og de søde børn havde lavet en julekalender til jer.
    Det er da kært og rørende.

    SvarSlet
  10. Tal Anette, nu kan de da være i nærheden af hinanden uden at Laika knurrer :-)

    Oline, jeg er også spændt på sovestedet :-)

    Eva, det har været en stor weekend :-)

    Liselotte, Laika skal selvfølgelig ha lov til at markere sig, hun er jo en ældre dame, og dem skal unge fyre ha respekt for :-)

    Inge, vi bor på landet, så vores hunde kommer kun i bryggerset og selvom jeg ikke er født på landet, så kommer dyr aldrig i mit soveværelse ;-)
    Men landmanden har sneget Istvan med ind i stuen i dag, de hygger sig :-)

    Tak Ella, jo jeg tror også de vænner sig til hinanden :-)

    Betty, der bliver hygget igennem her :-) Laika skal nok finde ud af, at der bliver endnu mere opmærksomhed nu :-)

    SvarSlet
  11. Det er fast arbejde at beundre og lege med sådan en lille fyr - det kan jeg sagtens huske :-)

    SvarSlet
  12. Pollyanna, det tager tid især disse første dage, den savner jo sine vante rammer :-)

    SvarSlet
  13. Neeeeej hvor er han sød :) Jeg kan faktisk levende forestille mig en stak af landmand og to vovser på et bryggersgulv :)

    SvarSlet
  14. Landmanden i bryggerset eller valpen i sengen :-)

    SvarSlet
  15. Han er da dejlig! Og det er helt normalt at mennesker sover ved siden af deres hvalp de første nætter. Også selvom de som udgangspunkt bedyrer, at de kunne de aldrig finde på:-)

    SvarSlet
  16. Trine, ja der har været tæt samvær :-)

    Heg, det endet med kompromis, landmand og hvalp i køkkenet, de har sovet godt :-)

    Charlotte, og det var også den konklusion vi nåede til, Istvan længtes tydeligt efter søskende og mor, når ikke han var i tæt kontakt med os.

    SvarSlet
  17. Åååhh - hvor er den nuttet. Jeg sov på køkkengulvet ved siden af vores forrige hvalp :-) Denne gang fik vi så en større hund, som kunne selv.....men lige nu sidder jeg da og drømmer om en lille ny hvalp :-) (ligesom alle andre vist gør)
    Fortsat helt og lykke - det skal nok gå.

    SvarSlet