tirsdag, februar 08, 2011

FORFRISKENDE PENSELSTRØG

Jeg ser for mig et billede eller en genstand, som nænsomt bliver børstet med en pensel og måske pudses der, så det, der lå gemt bag lag af skidt/støv, fremstår frisk og med ny glans.

Brush up betyder på engelsk at pudse op.

Vi har haft kursus for hele personalet, brush up kursus kalder vi det. Dette var nr 2, siden vi blev et selvstændigt afsnit for 2 år siden.

Hvordan kan I klare det, er der ikke nedskæringer? Jo men det her er en investering i kompetenceudvikling, som min ledelse har valgt, og som alle støtter op om. Dagvagterne møder op på afdelingen og hjælper med at få vasket patienterne, og kl. 9 går kursusdeltagerne fra til 6 timers undervisning.

Tre dage har jeg stået for kurset, tre dage har jeg fået lov til at se mine kolleger være engageret, se at noget pludselig bliver sat ind i en sammenhæng, de kan bruge i praksis. Tre dage har en af vore overlæger,  vores undervisningsansvarlig sygeplejerske, vores afdelingssygeplejerske og jeg gentaget os selv, og alligevel er det blevet tre forskellige sessioner.

Jeg var træt, men tilfreds, da jeg slukkede lyset i auditoriet.

På vej hjem ringede landmanden, om jeg ville med ned med kartofler til en gårdbutik, og bagefter i IKEA med aftensmad inkluderet. Om jeg ville?

Vi nåede en kop te hjemme, og mens landmanden fik kartoffelstøvet vasket af sig, skrev jeg forrige indlæg.

Mens bilen kørte af sted ud i mørket, og radioen spillede god musik, slumrede jeg. Kartoffelsække blev båret ind i butikken, det blev til adskillige skridt, og bagefter skridtede vi IKEA af.

Nu er der sat vasketøj over, opvaskemaskinen gør sit arbejde og jeg nyder bevidstheden om en dag, en ganske almindelig hverdag og alligevel en hverdag, der har børstet støvet af mig og forfrisket mig.

5 kommentarer:

  1. Sikken dejlig dag.
    Kærlige hilsner

    SvarSlet
  2. Det lyder som en god gang vand og gødning til jeres afdeling.

    SvarSlet
  3. Dejligt, at det gik godt med jeres kursus, nu kan I lidt igen :-)

    SvarSlet
  4. jeg har stadig ikke været i IKEA i Aalborg - stor fejl! Dejligt at gøre noget sammen efter vel overstået arbejde!

    SvarSlet
  5. Hanne, det var så godt :-)

    Eva, nemlig og det giver grokraft :-)

    Marianne, så kan vi et år igen. Vi har sagt til vores afdelingssygeplejerske, at nu er det blevet en tradition :-)

    Charlotte, jeg elsker at gå rundt i IKEA, jeg som hader supermarkeder og BILKA, men det her er hyggeligt :-)

    SvarSlet