onsdag, februar 09, 2011

ONSDAGSVENLIGHED

Hanne introducerede mig i en kommentar for udtrykket at møde sig selv med venlighed. Det har jeg gjort i dag, men hverdagen har også mødt mig med venlighed.

Jeg nød at være på arbejde, at få lov til at arbejde med sygepleje i praksis, at lade patientens behov bestemme dagen, som blev anderledes end jeg havde tænkt mig.

Dagens arbejde sluttede kl 14, så jeg fik tid til en smut ud til grin og hygge ved langbordet. Mobilen var sat til alarm, for min venlighedsordination lød på 1½ time. Jeg kom helt til at savne at have en teenager hjemme ved bordet, en teenager som kan kombinere opgaveskrivning og hyggesnak.

Hjemme tager landmand og hundene nu en powernap, mens jeg laver aftensmad. Fyldte koteletter, kartofler og en god salat, nemt og forhåbentligt godt.

Og aftenen byder som vanligt på gospelsang for mit vedkommende, mens landmanden sikkert finder kanalen med fodbold.

Onsdagsvenlighed i den grad.

DSC00845

DSC00899

Og der varsles sne igen, sådan så det ud for et år siden på det her tidspunkt, det behøver vejret ikke at gøre efter i år. Hvis vejret vil være så venlig!

9 kommentarer:

  1. Du mødte også mig og min familie med venlighed. Det siger vi tak for, Lene.

    God fornøjelse med sang i aften :-)

    SvarSlet
  2. Det er et godt og sandt udtryk, vi er ofte hårde ved os selv.. Dejligt med en venlighedsonsdag, den kan vel udvides til både torsdag, fredag og lørdag.. :-)
    Nyd en herlig sang aften :-)

    SvarSlet
  3. Det er et godt råd, at møde sig selv med venlighed. Så har man også overskudet at møde andre med venlighed - det kan nok knibe indimellem, tror jeg ;)
    Rigtig god aften og tak for et godt indlæg :)

    SvarSlet
  4. Selv tak Liselotte, sådan en stund er ren genopladning for mig :-)

    Tak Inge, venligheden breder sig ud over hele ugen :-)
    Mon du er på arbejde på mandag eller tirsdag?

    SvarSlet
  5. Tak i lige måde Margrethe, ja forhåbentlig smitter venligheden, så man selv bringer den videre :-)

    SvarSlet
  6. det lyder meget fornuftigt at være venlig ved sig selv, og sådan noget smitter jo gerne af på andre...og kommer så tilbage igen...Hav en venlig aften og imorgen med..;-D

    SvarSlet
  7. Vær lige så venlig ved dig selv, som du er ved andre...

    Gammelt ord helt vendt om, men vel ikke ringere af den grund :-)

    SvarSlet
  8. Tak Annemarie, og det er dejligt at blive mødt med venlighed :-)

    Charlotte, enig :-)

    Ellen, det passer godt :-)

    SvarSlet