lørdag, marts 12, 2011

GÅ FOR HUKOMMELSE

I medlemsbladet fra Alzheimerforeningen slår man til lyd for motion med et velgørende formål.

Først i juni arrangerer Dansk Motions Forbund vandreture, hvor man kan gå 5 eller 10 km til fordel for Alzheimerforeningen.

Hermed en opfordring til at finde traveskoene frem, så du er klar til en velgørendsvandring i dit lokalområde.

tågelørdag

I dag var der ingen flotte udsigter, svanerne flokkes rundt på markerne, men i dag kunne jeg kun høre deres konstante skræppen.

Laika er ikke mærket af sin alder, hun løber foran og har vældig travlt med at sanse, men heldigvis kan jeg kalde hende tilbage uden problemer.

Gammel og stadig i vigør

Istvan får ros på lydighedskurset, landmanden og hund træner da også hver dag. Det er godt givet ud i den sidste ende, det er skønt at have hunde, som kan gå ved siden af os uden snor, og som kan kaldes til sig, uden at stemmen skal op i det skingre område.

Alle er fodret af, fjernsynet og landmand er klar til en omgang fodbold. Jeg snupper lige en time med faglæsning, og så vil jeg finde en DVD og strikketøjet frem til resten af lørdag aften.

Motion gør glad, motion giver energi, motion kan måske forebygge demens, det er da tre vægtige grunde til en gåtur selv i tåget vejr.

spejling

God lørdag aften til dig.

10 kommentarer:

  1. Ja du har ret. Men hvorfor er det så svært, at priorietere i en travl hverdag? Jeg elsker når løbeskoene har fået luft og hovedet er lettet og humøret højt, men nogle dage er det bare for svært, at finde overskuddet.
    Heldigvis har lidt også ret og de daglige ture med hundene giver lidt luft!
    God lørdag aften til dig.

    SvarSlet
  2. Der er mange gode grunde til at gå, løbe.. eller cykle.. Det hele handler om motion og frisk luft. I dag blev det oprydning på terrassen og trimning af æbletræer.. masser af skridt op og ned af en trappestige, gud ved om det tæller med i gå-rullen.. ;-) Lige nu passer jeg på det gode hjørne i sofaen, nogen skal jo gøre det.. ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg elsker at gå, hopper også af på en tidligere station nu, så jeg har ca 2 km at gå til arbejdet, det er bare dejligt at starte dagen med en lille gåtur..;-D, regner det så er det jo godt at regntøjet er opfundet..;-0

    SvarSlet
  4. Tak Oline, ja hvorfor de første skridt ud af huset er så svære, kan undre, når velvære er konsekvensen :-)

    Inge, alt tæller med. Her er der ingen grund til at tænke i have, det er for tidligt :-)

    Annemarie, regntøjet har det med at ligge indendørs, når jeg møder regnen udendørs ;-)

    SvarSlet
  5. Uf, jeg synes det er svært, det med at komme ud og gå, når vejret er, som du illustrerer her i indlægget. Så trækker symaskinen og strikkepindene meget, meget mere.
    Det sidste billede er jeg ret vild med :-)

    SvarSlet
  6. Tak Ellen, jeg kommer aldrig i nærheden af strik og syning, sidder ofte foran computeren, så gåturen er bedre :-)
    Jeg kunne så godt lide spejlingen trods tågen :-)

    SvarSlet
  7. Åh jo, som jeg kender det. Det kan være svært at finde motivationen, især om vinteren synes jeg.
    Til gengæld er der mange godt 'bivirkninger' ved at komme ud og bevæge sig, så det er jo med at huske.

    SvarSlet
  8. Du har ret - hunde som adlyder og kan gå uden snor er skønne!
    Hvor gammel er Laika? (meget smukt men lidt trist navn forresten)
    Der er en skøn tåge over dine billeder - de er meget meget smukke!

    SvarSlet
  9. Tak for dine altid positive og livsbekræftende indlæg.
    Jeg vågnede op med en følelse af at denne vinter virkelig er ved at få krammet på mig - nul energi og et fesent humør. Efter at have læst dit indlæg har jeg besluttet, at idag skal løbeskoene luftes. Nu.
    Ha en super dejlig søndag

    SvarSlet
  10. Helle, "bivirkningerne" skal vi huske på :-)

    Tak Kong mor, Laika bliver 12 år snart, og nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor synes du Laika er et trist navn?

    Tak i lige måde Winnie, energien får sig en indsprøjtning, så bare af sted :-)

    SvarSlet