mandag, marts 14, 2011

HJEMMERITUALER

Elkedlen bliver sat over med vand til te, lidt spiseligt kommer på en tallerken, computeren bliver tjekket for mails, og min blog skimmes hurtigt for nye kommentarer.

Brændeovnen bliver fodret med træ. Jeg knaser vældigt med mit knækbrød med ost.

Teen skænkes op, og jeg er klar til en pause.

Jeg havde ellers en halv tepauseaftale med Liselotte, men min gruppe var måtte bruge længere tid end beregnet til at søge og finde den artikel, vi skal bruge til gruppearbejdet i morgen, så bilen med fører måtte hellere finde helt hjem på gården, inden aftentrætheden satte ind.

I aften venter en engelsk artikel og flere kapitler i min hjernebog.

Inden da skal aftensmaden klares. Min aftale med mig selv om ikke at forfalde til fast food under uddannelsen skal overholdes. Så oksefars fra fryseren er tøet op, i køleskabet ligger resterne af porrerne fra gårsdagens kartoffelsuppe, det skal blive til en variant af farserede porrer, men i ovn. Rødbeder, gulerødder, pastinakker og rødløg kan passende ryge ind i ovnen også. Så får jeg tid til lidt mere afslapning. Pauser skal der til.

Og hvor er jeg glad for at have jer herude. Bare det, at jeg skriver mine hensigter her, gør, at så skal de også overholdes.

God aften øskes I alle.

happiness eller den ene fugl er fløjet

10 kommentarer:

  1. Og god aften til dig med madlavning, læsning, pauser og det hele :)
    Jeg synes stadig du er sej!

    SvarSlet
  2. jeg er altså imponeret over alt det du når.. jeg havde nok fundet et lavere gærde at springe over.. :-)

    SvarSlet
  3. Tak Pernille, jeg er stolt over at du synes jeg er sej :-)

    Tak Inge, men der er også lave gærder, jeg springer over :-)

    SvarSlet
  4. Det med maden er vigtigt. Det kan let gå galt, når der er meget fart på. Godt med en høj målsætning! Og dejligt, at du har mod og kræfter!

    SvarSlet
  5. Dejligt at du tager dig selv og din krop alvorligt - god mad er så vigtigt!
    Jeg elsker også de hyggelige ritualer som starter eller slutter en dag.
    Nu vil jeg glæde mig til at gå over på skolen med yngstedreng i solskinnet som har godt fat i Æblebakken

    SvarSlet
  6. Jeg håber du havde en dejlig og afslappende aften på trods af lektier.
    Hvor er hun skøn din lille figur med fugle.

    SvarSlet
  7. Tak Charlotte, og så serverede landmanden is for mig i går :-) Og jeg ELSKER is! Godt jeg havde været sund først.

    Kong mor, hvor lyder Æblebakken i solskin godt, her er der også solskin :-)

    Tak Ravheks, jeg gik tidligt i seng :-)

    SvarSlet
  8. Syntes lige der var ro i lejren , så jeg kunne tjekke mails og læse blogs... klokken er 00,08...men jeg blev hurtig klar over at det vist er sengetid...jo, da jeg læste at du havde OLDEFARS fra fryseren og jeg ikke kunne finde sammenhæng i sætningen... så godnat fru Nielsen...

    Utroligt alt det du når i din hverdag... og især nyder jeg dine billeder... og hunde...

    GODNAT herfra. Hilsen joan M

    SvarSlet
  9. Kigger af og til forbi din side...
    tak for den.

    - så hyggelig at læse - genkender roen og tryheden i hjemmeritualerne.

    God dag

    SvarSlet
  10. Tak Joan. Velkommen her og undskyld hvis du har kommenteret før ;-)
    Håber du fik en god nats søvn,og så gammel er vores fars altså ikke ;-)

    Tak Gitte og velkommen her :-)Håber at din dag også har været god.

    SvarSlet