lørdag, marts 26, 2011

LØRDAG MED LUFT

Lungerne er blevet luftet, stemmebåndene tager den med ro nu efter flere timers sang.

Traveturen i dag på 6 km gav luft til hele kroppen. Tempoet blev skruet op for at udfordre konditionen.

Tid blev der dog til at stoppe op og fotografere pigen med det smukke luftige hår.

DSC03604

Kan du ikke se hende?

DSC03605

Det kan jeg, og jeg kan se hende sammen med min lille pige på 5 år, som med to græsstrå havde to piger, der snakkede sammen. Som de da slog med håret, bølgerne gik højt, og især da den ene blev til moderen! Hold da op som den mor skældte ud, jeg kunne desværre genkende nogle af mine vendinger, andre havde jeg aldrig brugt over for mine børn. Fantasien fejlede ikke noget hos mine børn, og skal jeg sige noget, jeg var god til, så var det at lade fantasien blomstre hos mine børn, at give dem rum, tid og støtte til at være i fantasiens verden.

DSC03610

Se, nu var jeg allerede ved at skrive videre om   det,  jeg ikke var god til, men jeg øver mig i anerkendende kommunikation, også overfor mig selv.

 

 

DSC03611

Noget andet jeg øver mig på er at få brugt rester, så i dag blev aftensmaden lidt tapasagtig. Ovnbagte rodfrugter blev til en salat, bønner fik selskab af majs, rødløg og fetaost. Gammelt brød blev sammen med rynkede tomater og fetaost ristet i ovnen. En overmoden avocado blev most sammen med løg, tomat og saften fra en rynket lime. Resterne fra mit bidrag til fællesfrokosten i dag, spanske pølser, skinke, oliven og hvidløg fuldendte billedet, og vinen dertil blev min afdelings gave til vores sølvbryllup. Ja ja jeg ved det godt, guacamolen kunne godt have været i en pænere skål, men den smagte godt alligevel!

Om lidt er det fodboldtid, og vinens virkning på den trætte frue har afgjort, at der ikke skal læses fagbøger i aften Smiley

Må din dag have givet dig luft og energi.

6 kommentarer:

  1. Åh det lyder som en forrygende dejlig lørdag.
    Hvor er det smukke billeder af pigerne med langt lyst hår.
    Og restelækkerier lyder dejligt.
    Jeg elsker rester og er berygtet for at lave forunderlige men meget velsmagende kompositioner;)
    God lørdag aften

    SvarSlet
  2. Tak Hanne, så vil jeg se dig som min rollemodel :-)

    SvarSlet
  3. Efter at have fulgt dig godt et års tid Lene, ville jeg kunne byde ind med masser og atter masser af ting du er god til, måske skulle du læse lidt tilbage og se på alt det du kan og når.. :-) Jeg er i hvert fald imponeret over din energi. Hav en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde Inge. Og tak for ordene, hvorfor er det, at man tit kan finde alt det man ikke kan :-)

    SvarSlet
  5. Tror desværre det er en kvinde ting Lene.. vi må øve os lidt mere i at fokusere på det vi kan og er gode til, men det er svært ind i mellem.. :-)

    SvarSlet
  6. Inge, jeg er enig. Jeg kan godt fortælle, hvad jeg tror, at jeg er god til, men i samme åndedrag føler jeg mig nødsaget til at informere om det, jeg ikke er god til ;-) det ser jeg ikke hos landmanden :-)

    SvarSlet