torsdag, marts 03, 2011

MENS JEG VENTER

Hos min læge kan man ringe og få telefonkonsultation, det kan man sikkert alle steder.

Hos min læge er det sekretæren, der er indgangsvejen, og der er nummertæller på telefonsvareren, mens man venter. (du er nu nummer to i køen)

Sekretæren sørger så for at fordele patienterne til de enkelte læger.

Hos min fars læge ringer man på et direkte nummer til lægen, og der er ingen nummertæller eller telefonsvarer, endnu er det ikke lykkedes mig at komme igennem på den halve time, der er telefonkonsultation. Jeg møder konstant optagetonen.

I dag er det slet ikke vedrørende min far, men mine forældres gode veninde på snart 90 år, som har brug for min hjælp til at forklare lægen, det hun selv har svært ved at forklare.

Jeg kan blive noget så irriteret over nummertællere, men hellere det end en optagetone, jeg tænker hele tiden, mon der er noget i vejen med telefonen. Ved nummertælleren føler jeg, at jeg er kommet igennem, men blot står i kø.

Jeg si'r: Hallo, hallo
Jeg ved godt, du er hjemme
Ka' du ikke ta' og ta' din telefon?

HOV nu er der klartone, jeg smutter :-)

8 kommentarer:

  1. Hvor jeg dog kender det venteri. Hos vores læger har vi ikke kunnet noget som helst - heller ikke komme igennem - indtil lægehuset skiftede ejere her den 1. februar. Nu er der hjemmeside, hvor man kan både det ene og det andet - fedt :)

    SvarSlet
  2. Helle, hjemmesiden er et rigtig godt hjælpemiddel. Det har jeg også brugt, når jeg skulle bestille fornyelse af recept til gemalen. Her skulle jeg dog tale med nogen, og det lykkedes til sidst :-)

    SvarSlet
  3. Der er optaget, du er nummer x i køen, vent venligst. Ja, vi kender den vist alle sammen hos forskellige instanser. Jeg håber du kom igennem og kunne hjælpe dine forældres ældre veninde:)

    SvarSlet
  4. Min læge har heller ikke nummertæller på, så der er det også bare at ringe op til man kommer igennem..godt at det lykkedes for dig..;-D en god dag til dig..

    SvarSlet
  5. Charlotte, jeg kom igennem og lægen lyttede og vil undersøge videre, så det er godt :-)

    Tak i lige måde Annemarie :-)

    SvarSlet
  6. Ak ja - det var tider - den gang :o) Godt at du kom igennem.

    SvarSlet
  7. Hej du skønne kvinde, sister :-) Jeg krydser fingre for at du igen må være den skønne stemme, som mange får lov til at møde gennem telefonen :-)

    SvarSlet
  8. Læste forleden hos en norsk facebook-ven, at hun havde hængt i køen til SKAT, hvor de havde spillet "Åses død":-)

    SvarSlet