onsdag, marts 16, 2011

MOTIVATION

Motivation kræver meningsfuld aktivitet, målbare målsætninger og medindragelse. Det gælder for rehabilitering af mennesker med hjerneskade.

Det gælder vel også for os andre. Jeg er motiveret, jeg synes, emnerne indtil nu har været meningsfulde, og et mål kunne være, at den afsluttende opgave gav mig evnen til at se på dagligdagens udfordringer som sygeplejerske på et akut apopleksiafsnit med andre øjne.

Men hold da helt op som jeg røg ned i kulkælderen til morgen, godt jeg havde lang vej til kurset, så tårekanalerne kunne blive luftet.  Jeg er så træt lige nu, så jeg er taknemlig for, at min gruppe godtog mit foreslag om i går at arbejde igennem og så holde morgendagen fri til læsning.

Hjemkommet  her sent på eftermiddagen så jeg, at vinduespudseren havde været her, i morgen kommer rengøringshjælpen, så mon ikke jeg får tid og overskud til at ændre et tal i min profil i morgen?

De rene vinduer udvendige giver motivation til at få dem rene indvendige, men det venter jeg med til weeekenden. Fredag bliver en lang dag med et tungt, men spændende emne, nu mangler jeg kun 200 sider at læse til den dag! Og bagefter tager jeg min far med til Nordjylland, så kan vi hygge os hele weekenden.

Gospelkoret må klare sig uden mig i aften, jeg har ordineret en aften med tid til at rydde op, før den hvide tornade kommer i morgen og med tid til at læse krimi. Det er jeg motiveret for.

Må din dag have været motiverende for dig og andre.

Blomst i Østrig

11 kommentarer:

  1. Jeg sender bare lige en tanke og et varmt, virtuelt kram, du dejlige menneske :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er imponeret over, at du kan have alle de bolde i luften, Lene, og du er endda ved at videreuddanne dig. Jeg bliver næsten forpustet og husker selv, hvordan det var at have ansvaret for et gammelt menneske hver dag og også job, hjem, have og alt det andet ...

    SvarSlet
  3. Nogle gange skal man kunne koble fra og bare kigge på en stjerne.
    Det er en ordentlig mundfuld du gaber over, og man kan godt ryge op og ned af at have for meget om ørerne.
    Husk dig selv!
    Godt at læse en krimi!

    SvarSlet
  4. Jeg sender varme tanker mod nord.. pas nu godt på dig selv søde Lene. :-)

    SvarSlet
  5. Det er menneskeligt at blive træt! Og du har meget lige nu. Alt godt videre.

    SvarSlet
  6. Tak Liselotte :-)

    Tak Madame, og en dag hjemme i morgen vil gøre underværker :-)

    Kong mor,en god krimi og en sofa, så slapper jeg af :-)

    Tak Inge, jeg passer på. Det hjalp at give mig selv ro :-)

    Tak Charlotte, og en aften med ingenting hjælper, kan jeg mærke :-)

    SvarSlet
  7. Pyha... håber krimien kan give dig overskuddet tilbage.
    Du må glæde dig ekstra meget over din rengøringshjælp. Sådan nogle fortjener nærmest en forgyldning.

    SvarSlet
  8. Lyder som en god ide med en aften i sofaen. Fat mod, i morgen er en ny dag :-)

    SvarSlet
  9. Så flink du er Lene, til å sette grenser for deg selv - midt oppi din travle hverdag.
    Fortsett med å pass godt på deg selv, ha fokus på nuet, aksepter virkeligheten slik den er.
    Dette vil gå fint:o)

    Mvh Elisabeth

    SvarSlet
  10. http://www.youtube.com/watch?v=DRUlwvAS188

    Sjekk denne!
    Vakker musikk for å hente seg inn med.

    Mvh Elisabeth

    SvarSlet
  11. Ellen, krimien og sofaen gjorde underværker :-) og jeg er så glad for at jeg gav mig selv den gave at få rengøringshjælp.

    Marianne, og i morgen er der netop en ny dag og det er i dag :-) Og den bliver god.

    Tak Elisabeth, det er godt at kunne skabe frirum, og her gjorde det underværker :-)
    Og tak for linket til musikken, det vil jeg fluks undersøge :-)

    SvarSlet