onsdag, marts 30, 2011

STARTSKUDDET

Andre har været i gang et stykke tid, men her har det været for koldt.

I dag kom landmanden og medarbejderne i gang. Den ene fure med mørk jord efter den anden  dukker frem i stedet for det visne græs.

Normalt smører jeg eftermiddagsmadpakkerne  om morgenen, når medarbejderne begynder at have længere arbejdsdage.Det havde jeg så ikke lige tænkt på, så det måtte landmanden klare.

At der også skulle være en mere til aftensmaden var heller ikke i mine planer, så bilen kørte omkring supermarkedet, så resterne fra aftensmaden blev suppleret med suppe med kød og melboller.

Landmanden spurgte ved aftensbordet, om madpakken i dag var OK, den var helt fin, svarede medarbejderen. Det var jo ikke det, landmanden ville høre, for tænk om jeg kom på den tanke, at det kunne han godt fortsætte med ;-)

Nu er der rørt dej til boller, og mens de hæver, skal gåturen traves. Bagefter skal nogle af de gamle rynkede æbler omdannes til en bradepandekage, så er der lidt at gøre med de næste par dage.

Foråret er en hektisk tid, og jeg kan godt mærke, at jeg ikke er helt klar til, at tempoet herhjemme skrues op, men PYT, solen og varmen er på vej, og i morgen er sidste dag med undervisningen.

De næste 14 dage står det på opgaveskrivning, og så bliver serviceringen af landmand og medarbejdere formentlig et tiltrængt afbræk i hverdagen ved skrivebordet.

DSC03657

12 kommentarer:

  1. Så er det NU, Lene ;-)

    Jeg synes, at medarbejderen fortjener en medalje for at sige, som han gjorde ;-)

    Nu er det jo sådan, at landmanden sagtens kan i en snæver vending og det er godt at vide ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Lene.
    Ja foråret rænger sit på.. Her køres der gylle, uhm ;-)
    I eftermiddag havde husbonden været til møde sammen med min mor, så de kom hjem til duften af en lækker oksesteg indendørs - og gylle udendørs..! Medarbejderen var også helt stolt af sig selv - han havde skiftet tøj inden han kom ind til aftensmad, for han syntes det var synd for mig og køkkenet ellers.., pænt ikk..?
    Gos aften, Kh Betina.

    SvarSlet
  3. Liselotte, der skal slås til NU :-)
    Og et andet Nu er at du snart skal herud, jeg kan ikke stoppe Istvans voksen :-)

    Tak i lige måde Betina
    sikke sødt af medhjælperen, det er utroligt som den lugt kan hænge i alt, men her siger landmanden, det lugter af grøde :-)

    SvarSlet
  4. Det er de allerbedste forårstegn jeg ved.. at se landmanden begynde at vende marken, den sorte jord dukker frem og lige om lidt begynder markerne at blive svagt lysegrønne, uhhh hvor jeg elsker det.. :-)

    SvarSlet
  5. Godt at vide at manden kan smøre en madpakke...Det bliver dejligt når alting begynder at spire, gyllelugten er dog bare ikke så rar...;-D...

    SvarSlet
  6. Her hos os er der også den mest fæle "duft", sønnen og gemalen har siden mandag holdt gyllevognen kørende, men nu regner det , så mon ikke vi kan få vores nattesøvn i nat.

    Hvor er Istvan blevet stor....Dejlig hund, jeg har været til træning med vores Aika i aften, i regnvejr...vradder...Aika er godtnok en dør, ellers er det den der er i den anden ende af snoren der er det.....hun er ikke til at drive ind i et krat...og stå vil hun heller ikke...Nå vi træner videre.

    Go´ nat her fra det østjyske. KH: Joan M.

    SvarSlet
  7. Mon ikke du kommer op i forårs-gearet meget hurtigt? Det er skønt, at der er så mange lyse timer nu, selvom det er alt for mørkt, når man står op.

    SvarSlet
  8. Haha, jeg hæftede mig også mest ved medarbejderens ros til madpakken - din mand må have bandet slemt inde i sig selv ;-)
    Pøj-pøj med foråret - din energi vender nok snart tilbage, men jeg forstår godt, hvis tanken om den opgave kan gøre dig helt træt på forhånd.

    SvarSlet
  9. Hvor super morsomt at Landmanden klasker en madpakke sammen - som så får en uventet succes!!
    Jeg er dog igen blevet inspireret til at gå ud og lave æblekage - som firkløveret har efterlyst længe!
    Tak for det.

    SvarSlet
  10. Inge, det er en skøn tid, vi går i møde :-)

    Annemarie, ja han skal nok klare sig ;-) Og lugten vender man sig til :-)

    Joan, god træning med Aika, Istvan skal til prøve på lørdag, så må vi se, om de gode takter holder :-)

    Eva, nu er det skrivetid de næste 14 dage, så kan jeg følge med i slagets gang :-)

    Tak Ellen, ofte er det jo mere det ukendte og tankerne om hvordan jeg skal leve op til målene, der fylder. Jeg satser på, at når først jeg går i gang, så glider det :-)
    han skal passe på, den kære landmand, det er godt at vide, at han ikke er helt hjælpeløs :-)

    Selv tak kong mor, der blev bagt til herhjemme og til min klasse, og de var rigtig glade for det :-)

    SvarSlet
  11. Åh, nu håber jeg, du får ro til at samle tankerne - alt godt med skrivningen!

    SvarSlet