søndag, maj 15, 2011

EN PILLE

Jeg synes, jeg er god til at drikke væske, og jeg kan drikke et glas vand i løbet af ingen tid. Jeg synes også, at jeg er god til at tage piller, blot der følger godt med væske til.

Det er en kilde til  forundring , når jeg møder gamle mennesker, som er småtspisende og som ikke er til at lokke til at drikke væske, men pillerne har de ingen problemer med. De får i læssevis af piller, store og små, tabletter og kapsler, og så snupper de lige alle pillerne nærmest på en gang, drikker to små slurke væske, og så er det det. For slet ikke at tale om, at de ikke mener, de behøver at sidde op for at tage pillerne, men det bliver vi så to om at bestemme!

Arbejdsdagen er strøget af sted, så det er først, når jeg sætter mig med en kop te herhjemme, at jeg mærker trætheden. Min jævnaldrende kollega, en assistent, gik i dobbeltvagt i går og i dagvagt i dag, mon ikke hun sover godt i nat? Ved hjælp af gode kolleger fik vi tingene til at hænge sammen, det er altid svært, når der sygemeldes til en weekend.

Landmanden skal se fodbold de næste mange timer, så nu tager jeg traveskoene på og går en tur. God søndag til dig.

regnbue

4 kommentarer:

  1. Imponerende at nogen kan sluge en hel håndfuld piller på den måde, jeg er dårlig til den øvelse, det kræver meget vand at få selv en glaseret pille ned gennem halsen.. :-)
    Skønt billede af regnbuen.. og god søndag aften til dig.

    SvarSlet
  2. Tak Inge, jeg skal også have rigeligt med vand :-)

    SvarSlet
  3. ja, det er også en af de ting jeg kan undre mig over i mit arbejde på plhj. - at den "store" håndfuld piller kan indtages med minimalt væske - hvor andre skulle have flere glas til samme mængde... Ofte er det som du beskriver, de småtspisende borgere, som klarer det vupti... Og ja, de kan faktisk gøre det liggende - utroligt, men det er nu heller ikke ok hos mig...
    I forhold til dit forrige indlæg, tror jeg sagtens mange kan genkende en arbejdsdag, som slet ikke forløber som planlagt - ikke at man kan planlægge meget i vort job, men der er jo rutiner, der er en del af dagen. Bliver rutinerne brudt flere gange i løbet af en vagt, så "vender" dagen fuldstændig - og man kan så gå hjem med flere reflektioner i "lommen" - hvad var der lige der gjorde at...osv...
    mvh
    Annette

    SvarSlet
  4. Ja man kan undre sig over, at de overhovedet kan synke pillerne. Det er heller ikke så hensigtsmæssigt, ikke at få vand nok til pillerne, de skal jo gerne helt ned i maven, lidt hurtigt. Jeg kender godt det med sygemelding og dobbektvagter. Det er ofte der der sker fejl,b.la. i medicineringen. Lidt farligt, med for trætte folk på pinden. Men det er en svær situation at stå i.

    SvarSlet