fredag, juli 29, 2011

EN GANG TIL

Jeg øver mig i at blive bedre til at mærke mig selv, mærke hvad jeg har lyst til. Jeg er rigtig god til at lade mig inspirere af andres ønsker, så nogen gange når dagen er endt, kan jeg tænke, fik du lavet det, du selv har lyst til?

I morges havde jeg lyst til en gåtur. To dages hektiske dagvagter kombineret med aftener i byen med dejlige mennesker har sat sine spor, så jeg sov, til jeg vågnede, så jeg forhåbentlig er klar til aftenvagterne. En rask gåtur er mit middel til at få alt sat på plads, og samtidig vidste jeg, at det var datterens løbedag i dag, så jeg smuttede af sted, mens hun vågnede langsomt op.

Billede 033

Nu er det så lige, at datteren blev utilpas og svimmel på sidste løbetur, så hun har ikke mod på at løbe alene i dag.

Vi tager lige en gåtur mere, så datteren kan se nogle af alle de stier, jeg vandrer på.

Og jeg har mærket efter, jeg har lyst til det ;-)

Må din dag blive god med plads til både dine medmenneskers ønsker og dine egne ønsker.

10 kommentarer:

  1. Det er en rigtig god ide, at stoppe op og mærke om det vi er igang med giver mening og om vi har lyst til det! God dag til jer.

    SvarSlet
  2. Det lyder dejligt, at vise din datter dine stier og veje :)

    SvarSlet
  3. Tak Oline, jeg er rigtig god til at mærke efter andres ønsker og behov, men jeg øver mig :-)

    Pernille, det endte med en cykeltur på stierne, så kunne vi nå det samme på den halve tid :-)

    SvarSlet
  4. Det er vigtigt at mærke efter - både hos sig selv og for mit vedkommende med 3 hjemmeboende børn også lige tage et dagligt kig på familiens trivsel

    SvarSlet
  5. Ja, livet er hvad vi gør det til- og du har gjort det til dit eget og det er dejligt at høre. Jeg har også lyst til at gøre noget så nu vil jeg tage til en korkammerats 50 års fødselsdag så må haven være have selvom der er meterhøjt fuglegræs i roserne mod vejen og køkkenhaven trænger til en endog særdeles kærlig omgang---så kan jeg kun sige en positiv ting om den---den er frodig og farverig.

    SvarSlet
  6. Ja. Vi (og måske især os kvinder) glemmer nok lidt for tit at mærke efter egne behov og ønsker. Jeg er blevet bedre. Sikkert fordi ungerne er blevet større, og der nu er bedre plads til mig selv igen.
    Jeg håber, at solen må skinne på din dag.

    SvarSlet
  7. Vi har lett for å tenke på alle andre, på kva som er best for dei...
    Dei siste åra har eg blitt flinkare til sette meg sjølv i fokus, og gjera det eg vil/har behov for.
    Eg har blitt flinkare til å sei nei - til andre.
    Det blir på ein måte å finne meg sjølv og min veg.
    Ha ein fin dag.

    SvarSlet
  8. Hvis billedet er fra "din" rute, så ser der skønt ud. Håber du får nogle gode aftenvagter, vi er åbenbart i samme båd denne weekend:)

    SvarSlet
  9. Moster tulle, og den med familiens trivsel kommer nemt til at fylde det hele, så vi må huske os selv ;-)

    Karin, frodige og farverige haver skal man nyde og håber du havde en dejlig dag med gode venner :-)

    Tak Susanne, og nu hvor vi er alene, må vi godt mærke efter vore egne behov :-)

    Tak Ruth, det lyder godt at du nu mærker efter hvordan du vil ha det :-)

    Tak Charlotte, og jeg så dine drenge i går aftes :-) God vagt til dig også

    SvarSlet
  10. Jeg øver meg også, på å kjenne etter hva JEG vil og ønsker. Ikke alltid lett å ta hensyn til det, når andres ønsker trekker mest. For meg handler dette om grenser også. Mine grenser.
    Nydelig bilder fra landskapet omkrng der du bor Lene.

    SvarSlet