torsdag, august 04, 2011

GODDAG OG FARVEL

Onsdagens fridag blev hektisk og alligevel dejlig. Jeg kan mærke, jeg er ved at trænge til almindelige hverdage, men jeg trækker den lige et par dage mere.

I går rejste de unge kvinder tilbage til hovedstaden, men inden hentede jeg sønnen hos hans svigerforældre, så han kunne nå et par timer sammen med sin søster. Det var skønt at se ham igen, to måneder er der gået siden sidst, i mellemtiden har han været på en god og lang tur til Vietnam sammen med hans forlovede, og vi fik fine gaver derfra.

Vi har kendt vores svigerdatter i snart tre år nu, men kun hilst på hendes forældre, når vi hver især har afleveret/hentet vores børn hos hinanden. I aftes lykkedes det med et besøg. Jeg tror, vi alle var spændte på, hvordan det skulle gå. Vietnam og Danmark er to forskellige steder at vokse op i, men det gik bare så godt, vi hyggede os, og de to unge mennesker nød at fortælle og vise billeder om deres tur til begge hold forældre på en gang. Sammen kunne vi også glæde os over, at vores svigerdatter nu også er optaget på sit ønskestudie.

Der står arbejdsdag på programmet igen, en lang en af slagsen. Må I få en god dag.

Billede 674

9 kommentarer:

  1. Det er dejligt, når kulturer kan mødes og berige hinanden. Sikke heldig, at jeres svigerdatter er kommet ind på drømmestudiet, - det er der jo mange, der ikke er kommet i år.
    Hverdage....., jo det er også godt, men det måtte gerne vare lidt endnu:)

    SvarSlet
  2. Og i lige måde. En god dag til dig, Lene :-)

    Hvor er det skønt, at I endelig mødtes og jeg er sikker på, at de unges tur har været et godt udgangspunkt for at lære hinanden endnu bedre at kende.

    SvarSlet
  3. Så koselig da å få god kontakt med svigerdatterens familie.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlet
  4. Det er dejligt, når det viser sig, at svigerforældre kan sammen - det gør børnene ekstra glade - også selv om børnene er voksne :-)

    Dit lys ser ud til at have haft travlt... men det er da i det mindste ikke brændt i begge ender ;-)

    SvarSlet
  5. ..og engang bliver i måske fælles om en lille ny verdenborger, så er det ret vigtigt at kunne lide hinanden og holde hinanden ud.. :-)

    SvarSlet
  6. Det er spændende med den nye svigerfamlie! Dejligt at det første møde forløb godt. Det er ikke mindst vigtigt for de unge!

    SvarSlet
  7. Eva, ja vi krydsede fingre, for det er ikke let i disse år med uddannelse og arbejde :-)

    Tak Liselotte, turen var helt sikkert et godt udgangspunkt :-)

    Tak Astrid :-)

    Ellen, det betyder noget at ens familier kan sammen. Og i dag føler jeg at jeg har brændt mit lys i begge ender ;-)

    Inge, det er nemlig rigtig :-)

    Charlotte, jeg kan selv huske hvor meget det betød, og her var der så også angsten for en sprogbarriere, som forsvandt undervejs :-)

    SvarSlet
  8. Øv, mit svar til dig smuttede, der stod pludselig "Service unavailable"!
    Jeg havde skrevet noget i retning af, at det var godt, at det endelig lykkedes at mødes mere end bare i glimt.
    Hvor er det dejligt, at vi i dag er i stand til at mødes med andre kulturer end vor egen.
    I forbindelse med slægtsforskning, ser jeg ofte familier, der ikke har flyttet sig mange meter væk fra den landsby, hvor de er født.
    Hvor er vi heldige, at vi lever i en tid, hvor det kan lade sig gøre.
    En rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  9. Tak Anette, at møde andre uden for ens egen andegård er berigende ;-) Det er msåke også det jeg holder mest af ved blogland, jeg møder andre, som overhovedet ikke lever som jeg gør.

    SvarSlet