lørdag, august 11, 2012

HERLIG LØRDAG

Det var som at komme ind i en anden afdeling, der var ikke kommet nye patienter i et døgn, og vi havde udskrevet en del i går. Vi nød roen og muligheden for at dykke ned i fordybelsen hos patienterne. Vi nød at spise rundstykker sammen og få snakket, og min kollega fik brug for det høreværn, som hun ikke havde fået med ;-) Min souschef og jeg havde stuer sammen, vi stornød det. Vi nød også at være hos en patient, som er rykket i den grad. Det synes patienten ikke, men jeg passede vedkommende sidst for 14 dage siden i vores meget travle weekend, og jeg kan se fremskridtene. Det er svært for de mennesker, der er ramt, de sammenligner hele tiden sig selv med tiden før blodproppen/blødningen i hjernen. Vi andre sammenligner med, da patienten kom ind, og netop det er vores opgave; at pege på fremskridt, at give håb om fremtiden, at hjælpe det ramte menneske til at turde tro på en fremtid.

Der er dage, hvor jeg har svært ved det, men så er det så rart, når patienter kommer ind efter genoptræningsophold for at vise os, hvor langt de er kommet. Det giver ny gejst og tro på, at det nytter noget.

Nu vil jeg fortsætte lørdagsnydningen, jeg har kørt sønnen til fødselsdagsfest, landmanden tager hjemhentningstjansen i morgen. Jeg glæder mig til arbejdet i morgen og jeg håber, at aftenvagterne også har fået lov til at mærke en rolig afdeling.

God lørdag aften til dig.

P1040117

Min afdelingssygeplejerskes kurv med blomster fra haven, som lidt efter stod i forskellige vaser rundt omkring på afdelingen.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt :-) Mon ikke raske mennesker iøvrigt ofte sammenligner sig selv med dengang de var 25 år? Man fatter jo ikke selv, at man ikke kan det samme som dengang.
    God søndag til dig og fortsat god arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, også i dag blev en god dag :-) Jo vi sammenligner nok altid med det, der var engang :-)

      Slet