tirsdag, december 18, 2012

SÅ GRIM AT MAN MÅ HOLDE AF

jamen jeg kunne ikke stå for den. Undercover julemandsjuletræet, der dansede til Jingle Bells Rock. Jeg  måtte have den, og sælgeren var en af dem, hvor man går glad derfra med et smil på læben. Tivoli rummer alskens boder med mange lækre ting. Med hjem kom også et par øreringe med en pingvin med nissehue på, de skal være arbejdspåklædning de næste dage.


Hjemme syntes Istvan absolut ikke om det syngende juletræ, der blev gøet og snuset. De to bliver vist ikke venner. I julekasserne ligger også en syngende julemand, som jeg fik i 88, da jeg stoppede som sygeplejerske. I mange år var det børnenes yndlingsjuleting, men heldigvis endte de med at blive trætte af sangen, så hvorfor jeg absolut måtte have endnu en syngende og dansende figur i huset, har jeg ikke et svar på.


Lidt julepynt kom der op i går aftes, julestjernen hænger nu og lyser mig glad i møde i den mørke morgenstund. I aften pynter jeg lidt videre og forhåbentlig får jeg også bagt lidt. Jeg savner mine pebernødder og ingefærsmåkager.



Første rigtige dagvagt siden skolen banker på døren, jeg er klar, måske skulle jeg tage mit undercover juletræ med? God decembertirsdag til dig.


29 kommentarer:

  1. Din stjerne er smuk:)
    Den syngende julemand......
    Knus :)

    SvarSlet
  2. Hihi.. Jeg holder med Istvan.. Er sikker på han meget gerne ville ha rusket den en lidt.. :-) og når det er sagt, kunne jeg nok også ha fundet på at købe sådan en fætter, hvis ikke Hasse havde været med.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, den er så sød, når den vrikker med hofterne ;-)

      Slet
  3. Ingefærsmåkager! Det er da lige det, der mangler! Tak for påmindelsen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak anonym, nu er mine også bagt :-)

      Slet
  4. Hihi, synd for Istavan og ja nogen ting er bare så grimme at man må eje dem..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, du forstår mig, kan jeg høre ;-)

      Slet
  5. Jeg må nok indrømme, at jeg har lidt sympati for Istvands mening ;-)

    Dine betragtninger om ens voksne børn er gode og kloge, og jeg kan sagtens genkende hvad du siger ... der sker noget med dem, når de får deres eget liv, så at sige, og gudskelov for det :-)
    Du har al mulig grund til at være stolt af dem - men du har jo også givet dem en god ballast!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, den er altså sød ;-)
      Og tak, heldigvis bliver de ikke kopier af os :-)

      Slet
  6. Ja vi har vel alle et eller annet litt rart som bare må frem hver jul. hehe.
    Så mange flotte bilder fra Tivoli. Der skulle jeg gjerne har vært en førjulsdag. Kanskje jeg får gjort det en gang
    Ønsker deg riktig gode førjulsdager :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid, du må tage i Tivoli en dag :-)

      Slet
  7. Orv - den var, som min mor ville have sagt det, mere sjælden end køn:-)
    Det er ikke let for hundene at finde ud af, hvad de skal stille op med julesagerne - gå til angreb kan være løsning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, her kommer hunden jo kun i stuerne ved særlige lejligheder, selvom det i Istvans tilfælde betyder hver aften ;-)

      Slet
    2. Charlotte, tak :-)

      Slet
  8. Jeg har et svagt punkt for syngende, grimme juleting. Det må jeg indrømme. Så jeg havde gerne set en youtube-video ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg aner simpelthen ikke hvordan man laver sådan en video :-)

      Slet
  9. Er altså lidt vild med den der syngende undercover nisse, der slet ikke har fattet at det ikke er særlig meget undercover at synge og påkalde sig hundens opmærksomhed.

    Jeg ville have haft en syngende hund, men kæresten stoppede osse mig og mindede mig om at med vores rive-flænse-flå hund i huset ville det syngende dyr næppe holde så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha :-) Overlever, og den synger tillige ret højt, så smart kan man ikke kalde den :-)

      Slet
  10. ja, jeg holder også med Istvan, men jeg er vild med din julestjerne - jeg har ønsket mig en i mange år - det er bare aldrig blevet til andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, min stjerne fik vi af mine forældre, da vi flyttede sammen, dvs den er snart 30 år gammel Og jeg er bare blevet mere og mere glad for den med årene :-)

      Slet
  11. He he, jeg håber da, du tog nissetræet/trænissen med på arbejde, så flere kunne få sig et godt grin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det gjorde jeg og vi holdt en lille julefrokost, hvor den fik lov til at danse på bordet ;-)

      Slet
  12. Jeg synes, det er en herlig nisse du har købt; jeg kan lige se den for mig "give den hele armen" med rock og rul. Jeg elsker den slags gadgets, og kan slet ikke få nok af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg er vild med dens rokkende bevægelser :-)

      Slet
  13. Svar
    1. Betty, jeg kunne ikke stå for den :-)

      Slet
  14. Jeg elsker også den slags morsomme rædsler! Jo grimmere jo bedre.
    Bare det ikke bliver alvor. ;) Du ved typen som forærer dig det mest kitschede pynt du nogensinde har set - fordi de selv synes det er flot. GYS ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Stine, det sidste er svært, så er det med at finde en grimasse, der kan passe :-)

      Slet