søndag, marts 10, 2013

DRØMMER JEG ELLER ER JEG VÅGEN????


Her nogle dage efter kan jeg stadig ikke fatte det, tænk at vi lod gå så lang tid, før vi handlede. Måske er det det med, at man ikke tænker over beløbene, fordi de er spredt ud over året, altså små bække gør en stor å? Nej egentlig ikke, for vi har længe været klar over, at det var alt for meget, vi betalte. Men overskuddet til at gå ind i junglen havde ingen af os. Så ringede en konsulent fra et andet firma og tilbød at komme ud til os og se på hele pakken. Ja tak sagde vi, for jeg har prøvet at få en mand fra nuværende firma ud for at se på de behov, vi havde, og komme med et tilbud, men det kunne ikke lade sig gøre. Konkurrenceloven forbød firmaet at gøre dette, vi skulle forhandle aftaler ind på hvert område.

Den dag tjente vi en fed timeløn! 1½ time brugte vi sammen med salgskonsulenten. Bagefter kunne vi blot smile og konstatere, at det møde gav os en stor del af pengene til vores sommerferie. Hold nu fast, vi tjente 15.000 kr ved at have ham på besøg! Det er helt vildt, vi havde regnet med 3-4.000 kr.

Vi er blevet kimet ned af telefonsælgere, der vil sælge os billige mobilløsninger, men vi bor i et område med dårlig dækning, og hvor vi skal have bredbånd, fordi alle andre netløsninger ikke dur, så vi har brug for vores fastnettelefoner. Vi har fire fastnetnumre, et bliver opsagt nu, det havde vi egentlig bestemt for længe siden, men ingen af os havde fået taget os sammen til at gøre det. Vi har fire mobilnumre, her gælder samme sang, et nummer skal opsiges. Vi har to bredbåndsforbindelser. Han regnede ud, hvad vi gav nu om året – alt for meget!! Og det lød værre, end når jeg betaler det kvartalsvis. Nu sparer vi så alle de penge, plus at vi hver især får en smartphone med i handlen til billige penge. Kære store telefonselskab, hvor vi har været kunde i 34 år, vi er dem, der er smuttet.


25 kommentarer:

  1. Dejligt at I fik taget jer sammen, og nu kan få en dejlig ferie..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, jeg er stadig rystet over prisforskellen, men ferien er i hus :-)

      Slet
  2. Tænk, at det kan blive så meget. God tur :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, ufatteligt og tak :-)

      Slet
  3. Så var tiden da brugt godt. Tit er man for længe om at få gjort sådan nogle ting. Vi kørte også med de samme forsikringer i mange år og fandt ud af, at vi kunne få bedre dækning for samme pris, hvis vi skiftede selskab.
    Det glæder mig, at I fik til ferien. Det er da ren gevinst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne og på mange andre områder ved vi jo godt, at det kan betale sig at forhøre sig, men muligheden for en samlet pakke bød sig først nu. Jeg er gift med en skarp forhandler, sælgerne kvier sig ofte, men denne gang behøvede vi ikke at tage forhandlingstøjet på, det var sælgers første bud :-)

      Slet
  4. Og det er da kedelige penge at komme af med, når det ikke engang er nødvendigt. Det store selskab skulle nok have kendt sin besøgelsestid (eller besøgstid, som de plejer at sige i medierne.....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, vi er spændt på om vi nu bliver kontaktet om et godt tilbud, men det er for sent for det store selskab :-)

      Slet
  5. Jamen du godeste en besparelse....det var sørme da godt I fik set forbrug og behov igennem af "nye" øjne. Man skal være vaks i den jungle der findes derude.

    Knus og varme forårs hilsner (på en iskold søndag)
    Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe, ja uha så koldt det er. Det er fuldstændig vildt, så mange penge vi har givet, godt det er slut nu.

      Slet
  6. JA det var litt av en innsparing. Vi sa nettopp opp fasttelefonene og sparer nok inn etpar tusen i året på den. Men 15 tusen var jo litt av en sum. Dere kan sove på flotte hotell nedover i Frankrike for de pengene.
    Ha ei velsignet god våruke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Astrid, hvis vi kunne sagde vi også fastnettelefonerne op :-)

      Slet
  7. Hold da op en besparelse. Vil du fortælle hvad jeres nye selskab hedder? Måske kunne vi også spare en del penge.
    Hilsen Hanne, Randers

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er et firma for erhvervskunder i landbruget :-)

      Slet
    2. Hanne, firmaet hedder DLG tele :-)jeg tror faktisk, at de har tilbud til private også.

      Slet
  8. Hold da op! Men okay ... hele fire fastnetnumre??? Til hvad dog? Og to bredbånd? Så kan jeg ærlig talt godt forstå, at det har kostet mange unødige penge :-)
    Godt I fandt ud af det :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, vi har to gårde med telefoner i stald og herhjemme samt et sommerhus, hvor der også er telefon samt internet, så derfor to bredbånd samt tre fastnetnumre nu :-) Men ja, vi har betalt alt for meget.

      Slet
  9. Uha det er en jungle med telefon, bredbånd og fjernsyn, og der er INGEN tvivl om, at vi her i huset kunne spare en del penge, såfremt vi kunne finde ud af at skifte selskab. Foreløbig har vi skåret ned til benet i vores sommerhus, men mobiltelefoner fungerer ikke så godt i vores område, så vi har foreløbig beholdt vores fastnettelefon, men har i skrivende stund ingen internet deropppe, men nu ser vi, hvad vi finder ud af.
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, ja når man som I og vi bor i et område med dårlige mobildækning, må man affinde sig med at betale mere, men det er godt nok en jungle at gebærde sig i :-)

      Slet
  10. Det er ski da imponerende så meget I kan spare.. Godt I fik ændret på det, og stadig har kontakt til omverdenen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det sidste er absolut det vigtigste :-)

      Slet
  11. Hold da op, tænk at I tjente 15.000 sådan lige uden videre. De penge kan I have mange dejlige feriedage for.

    Der er masser af penge i telefoni, det har jeg også lige sandet. Jeg er nu klar til at opsige mit abonnement hos TDC, hvor jeg også har været kunde siden 1982. Jeg kan spare 500 kr. om måneden ved at opsige mit fastnetabonnement og så få mobil og internet hos 3. Nu hvor jeg har opdaget, hvor mange penge, der er i det, vil jeg tjekke mine abonnementer lidt oftere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg fortalte min mand om dine besparelser, og det er da også imponerende, så meget du kan spare. Det er selv samme firma, som har fået rigeligt med penge fra os. Vi kan desværre ikke undevære fastnet og derfor havde vi også indtil nu opgivet at finde andre løsninger. Vi ville helst have alt i samme selskab.

      Slet
  12. Ups - ja, i kirken har vi flyttet vores personalemobiler og sparet et tilsvarende beløb!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er jo uhyggeligt at man kan spare så meget.

      Slet