lørdag, april 27, 2013

NÅ DER VAR DU. JAMEN DIG KENDER JEG JO!

Lige om lidt tager jeg vandrestøvlerne på og går mig en tur ned forbi skoven, ud på markerne og hjem gennem den fredede del af mosen. Så tager jeg et brusebad, og bagefter handler jeg ind. I eftermiddag skal mit kor give koncert i Tranum Kirke i forbindelse med en landsbydag. Alt det har jeg styr på, der er også styr på aftensmaden.

Til gengæld er jeg røget i et hul, hvad angår opgaven. Det er ikke noget nyt, det gør jeg hver gang, men jeg troede, det først ville komme senere hen. Jeg har forsøgt at sætte struktur på min opgave ved at omgive den med struktur, jeg går i seng tidligt, jeg står op tidligt, jeg løber hver anden dag 5 km, jeg går hver anden dag 5 km, men lige nu har jeg hovedpine og synes, jeg bare læser og læser til ingen verdens nytte. Jeg kender det, der skal være kaos, før der bliver samling på ordene, men hold da op som jeg ikke gider den følelse af uduelighed.

Nå men solen skinner, og jeg vil på motorcykeltur i morgen (det kræver, at jeg har mindst 4 sider skrevet inden sovetid), så ud i den friske luft, jeg snupper en post-it blok og en blyant, så må jeg lave en walk and write. Det sjove er, at en af mine overspringshandlinger lige nu er at læse haveblogge, og jeg som overhovedet ikke interesserer mig for havearbejde og haveindretning, men bare skal have noget græs og en terrasse for at være glad, jeg drømmer pludselig om at lave bede om, få små oaser i haven osv. HA, jeg kender mig selv, det bliver aldrig virkelighed her, før  landmanden bliver pensionist, så kan det være, at der sker noget.

Må din lørdag blive fyldt med dejlige ord, smukke handlinger og skønne mennesker.

P1050725

10 kommentarer:

  1. Du skriver "men hold da op som jeg ikke gider den følelse af uduelighed." Der kan vi to slå os sammen; det er præcis sådan, jeg har det med mit nye job. Og det er hårdt at have det sådan! Men der er ikke andet at gøre end at klø på, for pludselig så kommer der hul på bylden, pludselig finder du glæden ved at skrive de fire sider, så du kan komme ud på motorcyklen i morgen. Turen vil helt sikkert gør dig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, det er godt at vi kan give hinanden positive indspark :-)

      Slet
  2. Måske er det meget godt, det kommer allerede. Så kan man jo håbe, at det er overstået:-) Underkend ikke, at det er et stor tankearbejde, du har gang i. Det er svært! Dine gode rutiner vil lønne sig, ingen tvivl om det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, man har da lov til at håbe :-) De gode rutiner dropper jeg ikke, de er så gode for mig

      Slet
  3. Det er skam også godt at have planer for sin pensionistmand ;-)
    Håber du har fået skrevet dine fire sider, så du kan tage med på turen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen,nu mangler jeg bare at tænke på den pædagogiske del af hvordan jeg får ham overtalt :-) Først nu er de fire sider skrevet, så jeg fortsætter i morgen med redigering, men en lille motorcykeltur skal jeg nå :-)

      Slet
  4. Håber du har fået gang i opgaven så du kan komme ud at køre i morgen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, jeg fik skrevet, så jeg tager med på en lille tur :-)

      Slet
  5. Mon ikke du får lavet siderne, vejret skulle jo blive fint i morgen. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, siderne blev færdige her klokken 20.30 ;-)

      Slet