torsdag, maj 02, 2013

GOD MORGEN

I en af de artikler, jeg læser så ihærdigt i for at blive klogere, har man interviewet mennesker med TCI, altså en forbigående blodprop. Fokus for det interview var, hvorfor man henvendte sig til sygehusvæsenet og også hvorfor man udsatte det.For der er jo en del, som aldrig tager til læge med de symptomer, de er jo forsvundet, og så er der nogen, som er ved læge af anden årsag og kommer til at fortælle om det hændte, og derfor bliver sendt videre. Noget af det, der gik igen som tema, var erkendelse versus benægtelse. Det sidste tror jeg, at jeg er god til lige nu, jeg benægter simpelthen, at jeg er presset, jeg orker ikke at gå helt ned i kælderen, som jeg var i går. Så hvis fakta er, at jeg er presset, så benægter jeg fakta! I stedet for vil jeg spise min “elefant” i små bidder og gøre det, som vi er mange, der normalt ikke gør i pressede situationer. Jeg vil holde fast i det, der gør mig glad, og det, der giver mig energi.

P1050800

Jeg skal i skole nu og mødes med mine studiekammerater, og i aften skal jeg spise sammen med min gamle studiegruppe. Lutter gode sager. I morges skinnede solen på mig, mens jeg løb, og opmuntrede mig, når vinden prøvede at stoppe mig. Må solen også opmuntre dig, ha en rigtig god dag.

6 kommentarer:

  1. Jamen, hvis du kan holde fast i den strategi, er jeg sikker på, at du får en god dag. Og måske får du spist en lille bid af dine elefant, så er der det mindre til i morgen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. fruen i midten, jeg tager lige en lille bid nu :-)

      Slet
  2. Bon appetit!
    Det bliver en dejlig dag i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, tak og ja det gør det :-)

      Slet
  3. Klog beslutning, det er den eneste måde at spise elefanter på.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, der findes ikke andre måder :-)

      Slet