onsdag, maj 08, 2013

SKIRV SKRIV SKRIV KONE, DER ER INGEN VEJ UDENOM

Jeg har en dejlig vejleder, jeg har haft hende som underviser tidligere, hun er direkte og det har hun også fået at vide, hun skal være. Så budskabet var klart, du kan ikke tænke eller tale dig ud af det her, du skal skrive. Skriv og glem nutid/datid, glem stavefejl, glem grammatikken, bare skriv, indtil du har fået alt ud af dit hoved, Og så glem alt om alle de der sundhedspædagiske tilgange, det er jo et helt andet projekt. Hvad er det, du undrer dig over? Hvad er det du vil? HVAD ER DET DU VIL UNDERSØGE?
Så nu har jeg sat mig i det dejlige rum, hvor der også er kantine. Jeg nyder en kop te og en hjemmebagt grovbolle fra kantinen og overvejer at blive her lidt og så skrive. Måske forandringen fra landmandsliv til studieliv kan virke befordrende for min hjerne? Den er propfyldt med viden, og nu ligger der tre bøger ved siden af mig, som jeg skal have kigget i, for min vej til problemformuleringen går ikke gennem de sundhedspædagogiske tilgange men gennem kriseteori og viden om stress' påvirkning af vores krop. Og jeg har fået en ny deadline, for min vejleder tager til Australien i næste uge i 16 dage til sygeplejerskekonference, så jeg skal nå at have problemformuleringen godkendt inden da.

God regnvejrsdag

16 kommentarer:

  1. Jeg håber, at hjernens mange ideer og ord finder vej ned i hænderne og du skriver af hjertets lyst resten af dagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte, jeg skriver og skriver :-)

      Slet
  2. Det er godt med en vejleder, der vejleder på en måde, der kan forstås :-)
    God skrivelyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, ja jeg er så glad for den direkte melding :-)

      Slet
  3. Hihi.. det er ikke alt man kan snakke sig ud af.. :-)
    God skrivelyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, det er nemlig sandt :-)

      Slet
  4. Jeg synes jeg mærker en ændring i din tilgang til opgaven. At det var godt du talte med din vejleder, at du er mere klar end i dine tidligere indlæg.

    God fornøjelse med opgaveskrivningen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille, jeg håber det :-)

      Slet
  5. Kan være at skift af omgivelserne kan hjælpe på vej, god arbejdslyst. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, jeg fik i hvert fald skrevet to sider derude :-)

      Slet
  6. Det er en klog vejleder :-) Det er jo også netop det mine morgensider handler om. Slå hjernen fra og bare skrive - og så bliver man lige pludselig klogere :-) God idé at skifte skriveplads.
    Held og lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne og jeg ved det godt, men jeg kunne ikke handle på den vidne før nu :-)

      Slet
  7. Det var vist godt, du fik de ord med på vejen - jeg tror du tænker lidt for meget over tingene ... det er nemlig bare tit at kaste sig ud i det og så se, hvad der kommer ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, åh ja du har ret :-)

      Slet
  8. Jamen det er jo det du skal, Skriv. Kloge ord.
    God Kristi Himmelfartsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Lone, jeg skriver, forhåbentlig kloge ord :-)

      Slet