lørdag, maj 04, 2013

STILHED eller om hvordan min dag er.

Jeg er alene, helt alene, og der er stille, helt stille. Lige om lidt skal jeg smøre madpakker, to stykker brød, en med pålægschokolade, en med ost eller pålæg, og så en småkage eller to. Ikke sindsoprivende spændende, men det kan da give lidt energi, når man sidder ude på en traktor dagen lang.

Hvis ikke det var, fordi jeg allerede har løbet 5 km i dag, gik jeg en lang tur, men den går ikke. Nu har jeg gjort det i flere dage, og nu skal der handling på alle tankerne. Regnskabet er færdig, besøget hos min far sker i morgen, min søde souschef bliver min sparringspartner i forhold til dagafsnittet, så hun indkalder til møde. Så alle hængepartierne bliver lige så stille taget. Der er ingen vej udenom, og som landmanden sagde, det sker jo for dig hver gang, så du skal nok klare den. Det er jeg sådan set heller ikke i tvivl om, men det er lidt ensformigt at sidde her. Er du med på en dans?

Så får du lige en sang at danse til. Normalt løber jeg til den. Den stammer fra en CD, jeg fik af min yngste lillesøster, efter hun havde studeret et halvt år i Australien. Og det er ved at være mange år siden. CDen udkom i 92, så det passer med hendes studieophold down under. Jeg har fået genoplivet kendskabet med meget af min musik, fordi jeg sætter min iPod til at blande musikken.

6 kommentarer:

  1. Jeg kender godt det med at få genopfrisket sin musik ved at sætte iPod/iPhone til at blande musikken. Selv har jeg også et databaseprogram på min computer og det kan jeg også få til at blande numrene, og ind imellem dukker der numre op, som jeg for længst havde glemt, jeg havde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, og jeg hører nærmest aldrig musik, kun i bilen eller når jeg løber, så det er helt skønt at få genopfrisket det. Det er smart at du også har det på din computer :-)

      Slet
  2. Uha som den musik ikke passer til mine ører ;) Men fedt at du sådan blander og genhører.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, smag og behag er som bekendt forskelligt. Men som løbe og dansemusik kan jeg lide sangen. Det var nu en anden fra CD'en, jeg ville finde, men den fandtes ikke på You tube :-)

      Slet
  3. Jeg venter lige med at høre din sang, da det er midt om natten og jeg ikke vil vække resten af huset:-) Selvfølgelig får du styr på det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, tak for tilliden, jeg vil prøve at leve på til den :-)
      Og nok meget godt at du ventede med sangen ;-)

      Slet