torsdag, november 21, 2013

TRAVLHED OG HYGGE

Selv om vi har travlt, så kan vi jo godt tale ordentlig til hinanden. Den bemærkning fik jeg af en overlæge en gang, det blev sagt stille og roligt, og jeg havde ikke sagt noget grimt til ham, men han fornemmede nok, at vi alle på afdelingen var ret pressede og egentlig forventede, at han godt kunne træde til med en hjælpende hånd. Han var også presset af de opgaver, han skulle nå den dag, og bemærkningen fik mig til at stoppe op og så tænke, han har jo ret, jeg skal ikke lade min irritation gå ud over ham. I dag har der (også) været travlt, og jeg skal ærligt indrømme, at indimellem blev der talt grimt til computeren eller ud i luften, når nogen havde bøvl med computer eller måtte bruge ufattelig lang tid på at få ting til at fungere i et trægt sygehussystem. Men vi talte ordentlig til hinanden, sendte små smil og gode bemærkninger af sted. I morgen skal vi have æbletærte, det er jeg kommet til at love, så jeg snuppede de rynkede æbler i frugtordningskurven med hjem.

Smilet kom også frem forleden dag, da jeg skulle flyve til København. Aalborg Lufthavn har nogle herlige reklamer for at give flybilletter i julegave.

20131119_065048

Og Københavns lufthavn satte julestemningen i gang, mens jeg vandrede på tværs af lufthavnen.

20131119_170547

10 kommentarer:

  1. Nogen gangen skal man lige bide sig selv i tungen, før man slipper en bemærkning ud, men godt at nogen kan sige fra på en pæn måde. Og hyggeligt med lidt julestemning. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, og i dag måtte jeg så give en undskyldning til en anden læge, jeg var lige lidt for rap i replikken. Gad vide om jeg lærer det nogensinde ;-)

      Slet
  2. Gode bemærkninger og smil er med til at få den travle hverdag til at blive god.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det letter gevaldigt når travlheden presser på :-)

      Slet
  3. Det er bare gavnligt med lidt positiv opmærksomhed....

    SvarSlet
  4. Ja det er kloge ord :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pernille og jeg huskede dem, da jeg i dag snakkede med en portør om vores massive problemer med at få hjælp fra portørerne, de knokler, men spares væk.

      Slet
  5. Det er rigtigt, at man skal tale pænt til hinanden, men at være rap i replikken har da aldrig gjort noget - med mindre, selvfølgelig, at replikken var utilsigtet sårende.
    Havde du strikkepinde med i flyet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg sårede vedkommende, og det kan jeg godt forstå, for vi kender ikke hinanden så godt, så han kunne høre, hvad jeg egentlig mente, så bemærkningen var ikke god. Nej jeg opgav , for jeg er ikke strikketypen til foredrag og oplæg, og da jeg sov i flyet frem og tilbage, havde jeg ikke noget at bruge dem til :-)

      Slet