torsdag, december 05, 2013

DEN RETTE BALANCE

Der er dage, hvor jeg overvejer at lukke bloggen. Ganske enkelt fordi den fylder rigtig meget i mit liv, og til tider også for meget. Det er meget nemt at sætte sig hen til computeren og læse hos alle jer andre, det er sjovere at tage billeder eller udtænke indlæg end at forholde mig til hverdagens trummerum. Og så bliver bloggen jo en virkelighedsflugt mere end en inspirations - og videnskilde. Nogle gange har jeg holdt pauser for at tvinge mig selv væk fra computeren, men jeg bliver ved med at tænke indlæg ind i hverdagen, jeg bliver ved med at tænke motiver i livet omkring mig. Bloggen er mit helle, men den bliver også nemt min flugtvej. Det samme har gjort sig gældende for mit arbejde, men da arbejdssituationen spidsede til, kunne jeg mærke, at det var tid til at trække sig, tid til at trække en streg i sandet mellem arbejde og privatliv.  Jeg øver mig, og det skal nok lykkes at finde den rette balance mellem blogliv, arbejdsliv og privatliv.

Må din torsdag blive en dag med den helt rette sammensætning for dig. God torsdag.

P1070391

23 kommentarer:

  1. Balance.
    Det en er svær at finde og ikke mindst at holde i perioder.. Jeg kan godt nikke genkendende til dine blogtanker.. Håber du bliver ved !

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg ender altid med at jeg ikke kan undvære min blog og jer :-)

      Slet
  2. Det kommer til at fylde meget, og selvfølgelig skal man finde den rette balance, men jeg har valgt at tænke, at det at blogge samtidig giver en selv så meget, at det retfærdiggør tiden, der bruges på det. Man bliver så klog, man bliver så inspireret og man får så meget god og værdifuld response, at det vil jeg slet ikke undvære. Ikke endnu i hvert fald, og jeg håber søreme, at du vælger at fortsætte med at skrive dine kloge og tankevækkende indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak for dine ord, og jeg kan faktisk ikke undvære min kontakt med alle jer skønne mennesker :-)

      Slet
  3. Som Ellen skriver kommer bloggen let til at fylde lidt meget, både fordi man tænker i indlæg, men også fordi det tager lang tid at læse med og at kommentere hos andre. For mig er det imidlertid en god måde at være i kontakt med omverdenen. Jeg håber, du vedbliver med dine gode og eftertænksomme indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, jeg bliver ved, jeg skal bare finde en balance, som passer :-)

      Slet
  4. Jeg kender det udemærket Lene, går jeg op i noget gør jeg det fuldt ud, indtil jeg har besluttet mig for andet... Jeg lavede også mange indlæg på bloggen, men besluttede mig for at jeg kun ville lave 1-2 indlæg om ugen, det er blevet meget sjovere og mere afslappet at blogge...

    Når vi har brug for at "flygte" fra virkeligheden, ligger der et læringspotientiale i at stoppe op og kigge på dét, ikke at man altid kan få øje på det, eller har lyst til at lave det om, men bevidstheden omkring hvad vi flygter fra, kan frigive noget energi :-)

    Håber du finder den rette balance i dit liv... Og hvad er den rette balance egentligt?
    Det er måske der, hvor vi finder ind til vores indre harmoni, hvor vi kan være i "fred" med os selv! :)
    Mange hilsener OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord Tina :-)Jeg øver mig i at bruge The Serenity Prayer:
      God grant me the serenity
      to accept the things I cannot change;
      courage to change the things I can;
      and wisdom to know the difference

      Slet
  5. Som talt ud af min mund. Det er næsten umuligt at finde den rette balance, og lige nu har jeg det som dig. Gør alle hverdagsting og oplevelser op i indlæg. Og bliver ked af det, når jeg ikke finder noget at skrive om.
    Men - du har vistnok i et af dine seneste indlæg skrevet noget om, at du også skriver mange kladder, der ikke altid bliver brugt. Og at du på den måde får klarhed på dine egne tanker. Så tiden er måske alligevel ikke så spildt, som du går og tror. For hvor ville du ellers gøre af alt det?
    Ha´ en dejlig stormvejrs-dag uden for mange ulykker. Her er det lige begyndt :-) Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Johanne, og du har ret, netop gennem det at formulere mine tanker, også dem, der ikke kommer på bloggen, hjælper mig til at få sat system i tankerne. Og dermed også hjælpe mig til at finde visdom, som jeg har citeret ovenfor.

      Slet
  6. Der er allerede skrevet flere kloge ord, end jeg kan finde på. Vil blot tilføje: jeg vil også nødigt undvære dig i blogland :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, og jeg vil nødigt undvære jer :-)

      Slet
  7. Håber den balance du skal finde indebærer et fortsat liv i din blog, ellers bliver jeg faktisk osse lidt trist. Det kan man så måske sige er noget af problemstillingen, at bloggen kommer til at fylde så meget (så alt for meget) at en for dig aldeles fremmed person et eller andet sted i nærheden af nogen du kender i Roskilde bliver trist over at du kunne finde på at skifte hobby.

    Men se det som noget berigende.. du får jo kontakt med mennesker som du aldrig havde fundet frem til af mere normale veje... og dine motiver - både de billedlige og dem du sætter ord - på vil være svære at undvære i det "land"..

    Klart at det kunne kommer til at fylde... vi er jo søde, sjove, skægge og alvorlige... og svære at slippe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, lad os starte med den sidste linje først, det er jo netop derfor jeg ikke stopper, I er jo så skønne :-)
      Og ja jeg kan huske første gang hvor jeg fandt ud af hvor meget jeg havde knyttet mig til mennesker i blogland, uden at jeg nogen siden havde mødt dem, det var underligt, men også dejligt. Og jeg ville aldrig have mødt mennesker med så mange forskellige holdninger til livet og med så mange måder at leve livet på.

      Slet
  8. Balance må der være, men jeg håber sandelig, du bliver ved med at blogge. Jeg tror næsten jeg har læst din blog hver dag, siden du startede den i sin tid, så jeg vil sandelig nødigt undvære dine kloge og eftertænksomme betragtninger. Jeg synes, du har rigtig mange gode refleksioner over dit job og liv, jeg ville nogen gange ønske jeg kunne gøre dig kunsten efter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, og jeg tror aldrig, jeg gør alvor af overvejelserne, fordi jeg får så meget tilbage :-)

      Slet
  9. Dejligt at læse at du ikke stopper, men man kan jo holde lidt pause ind imellem, hvis det bliver for meget. Sætter meget pris på dine indlæg, selvom det ikke er altid jeg kommenterer så læser jeg de fleste af dem, og nyder dine kloge ord og tanker. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, der er ingen kommentartvang :-)

      Slet
  10. Jeg er lykkelig for, at du måske igen har overvundet din lyst,, til at stoppe med at blogge. Hvad skal jeg så gøre, der i efterhånden mange år, er blevet beriget med dine kloge, livsnære indlæg. Men jeg må samtidig indrømme, at jeg slet ikke kan forstå, hvordan I mine yndlingsbloggere kan blive ved med at være så inspirerende og sætte så mange tanker igang hos mig.
    Jeg håber, at du får en rigtig god hyggedag imorgen, medens landmanden er på jagt. Og forhåbentlig er stormen ikke for hård! Vores koncert i Birkerød blev aflyst i aften, men vi havde nu heller ikke tænkt os at driste os ud i stormen, der først er kommet hertil under aftenen. Knus Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, det er jo gensidigt, jeg får også så mange tanker sat i gang, når jeg læser jeres kommentarer. At blogge ville være kedeligt, hvis ingen kommenterede :-)

      Slet
  11. Kære Lene.
    Du må ikke holde op med at blogge. Jeg elsker dine pip på bloggen. Kan du ikke lave en aftale med dig selv om, at du udfører praktisk husarbejde o.lign. i en time, og så er belønningen virkelighedsflugten/ overspringshandlingen retten til at blogge?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jannie, jeg har faktisk overvejet det system, det skal stå sin prøve i denne ferieuge :-)

      Slet
  12. Genkender klart dine tanker om, hvor meget bloggeriet kan komme til at fylde. Som de andre også har skrevet, så er vi glade for, at det fylder så meget hos dig, for det giver os noget at tænke over.
    Hos mig er det blevet sådan, at jeg har sat mig for at prøve at holde mig til nogle få emner, og så må indlæggene vente på, at jeg får tid. Det irriterer mig, at det bliver så sporadisk, men det er nu min balance :-)

    SvarSlet