tirsdag, februar 25, 2014

EN STILLE ACCEPT

Det føles godt blot at acceptere, at det er sådan det er. Søvnen har forladt mig her midt i nattens mørke, og i stedet for at fortvivle og bekymre mig om dagens arbejde, finder jeg en bog. Senere smører jeg mad og brygger te til landmanden, jeg vasker op, jeg drikker varm hyldebærte og spiser morgenmad. Klokken er endnu ikke kommet til normal ståoptid, så jeg kan tillade mig at lægge mig i sofaen og læse lidt videre, inden dagen skal begynde. Det er ok, og mens jeg skriver dette indlæg, fryder jeg mig endnu en gang over gårsdagens aftensgåtur, mens solen lukkede dagen ned. Det føles godt blot at være her, lige nu.

P1070694

God dag til dig.

P1070687

21 kommentarer:

  1. Det er en dejlig tilgang til en ellers irriterende ting. Når jeg kikker ud af stuevinduet nu, ser det ud som om, vi får endnu en smuk dag at nyde. God dag til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, det blev en smuk dag, og jeg kunne sove, da jeg landede hjemme på gården igen om aftenen :-)

      Slet
  2. Det er møgirriterende ikke at kunne sove om natten, flot at du vælger ikke at lade dig stresse og irritere over den manglende nattesøvn.
    Jeg kan se I også havde en fantastisk smuk aften.
    God dag hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg plejer at køre mig selv helt op i det røde flet, men det bliver det jo ikke bedre af :-)

      Slet
  3. Flot, at du ikke lader irritationen tage over. Jeg ved af erfaring, at man bliver ikke søvnig af at blive irriteret ;-)
    Det var et dejligt indlæg, du havde om håb for nogle dage siden. Jeg har et citat, som jeg ikke har fået skrevet i min bog og derfor kan jeg ikke huske, hvor det kommer fra. Det lyder omtrent sådan: "håbet er en lille båd (eller spinkel båd) men den kan rumme mange".
    Og det er vigtigt ikke at skubbe nogen ud af den båd.
    Men det er en balancegang. Jeg tror, du holder balancen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, tak, jeg håber jeg finder balancen. Og irritation gør slet ikke en søvnig :-)

      Slet
  4. Klog tilgang du har valgt - tak for de smukke billeder og ha' en dejlig dag KH Anette

    SvarSlet
  5. Det er smukke billeder, du viser.

    Det er godt klaret, at du ikke bliver irriteret over den manglende søvn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, tak og det er vist første gang at jeg ikke har ladet mig provokere :-)

      Slet
  6. Det er en god øvelse at acceptere tingene som de er - og stille morgener mens det lysner er noget af det smukkeste. Jeg håber din dag bliver god og ikke alt for træt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laura, jeg var stanghamrende træt, da jeg kom hjem, skulle besøge min far efter arbejde, men dagen gik fint :-)

      Slet
  7. Jeg kunne bestemt godt lære noget af dig (også) mht. søvnløshed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, vil du lære ikke at kunne sove eller om at acceptere søvnløsheden ;-) jeg er leveringsdygtig i begge dele :-)

      Slet
  8. Dejlige billeder du har fået med fra din gåtur i går.

    Det at acceptere er det første skridt i den rigtige retning. Denne accept er med til at skabe indre ro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde, det er det jeg håber :-)

      Slet
  9. Da jeg var lille, kom jeg en nat på den ide, at det var spild af tid at sove. Resolut vækkede jeg min lillesøster og overbeviste hende om, at vi da bare kunne lege nu - det var dumt at sove, bare noget de voksne havde fundet på. Vi havde det mægtig sjovt. Indtil min far pludselig stod i døren i pyjamas og spurgte, hvad i al verden vi lavede!!! - Godt du er voksen og selv kan bestemme:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Charlotte, så lige fra lille har du ment at tiden ikke skal soves væk :-)

      Slet
    2. Nemlig - men engang i mellem ville jeg gerne selv kunne bestemme lidt mere over min søvn!

      Slet