tirsdag, marts 25, 2014

MORGENSKOLE

Nattens søvn blev ikke så lang som ønskeligt, men det giver så morgentid. Morgentid til at tænke lidt over ord, og her er min bedste kammerat sproget.dk. I dag opdagede jeg, at de har opretttet en grammatikskole for dummies. Så nu har jeg lige fået genopfrisket alle ordklasserne, jeg synes, det var sjovt og lærerigt. Har du lyst til at gå til grammatik, så kig her.

Hvis du tænker, skulle Lene ikke have prøvet at sove lidt mere, så er er svaret jo, men hjernen lever sit eget liv, og den har ikke helt forstået mit nye koncept med at lade arbejde blive på arbejdspladsen, eller også mener hjernen, at når nu jeg var vågen, så kunne jeg lige så godt tænke på alt det, jeg gerne skal nå de næste par uger. Derfor måtte jeg tvinge hjernen ind på et andet spor, det blev så grammatik for dummies.

God tirsdag til dig.

13 kommentarer:

  1. Jeg vågnede også med hjernen i et helt forkert gear. Derfor er morgenbadet for længst overstået, og jeg kan nu tage en tur i blogland, inden drengene kommer op. Lidt grammatikopfriskning kunne jeg sikkert også godt tåle. Måske jeg skulle besøge siden. God tirsdag til dig også..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, hjerner har det med at leve sit eget liv indimellem :-)

      Slet
  2. Mit godmorgen er aldrig et kønt syn, heldigvis kan jeg gøre den langsomt i dag, i stille tempo, præcis det jeg har det bedst med.
    Uha, grammatik for dummies - skulle måske lige få lært det der aldrig fik fat i mig, og repetere det jeg lærte ;-) - Jeg var mere til Kemi/Fysik/Matematik/Biologi/Geografi/Samfundsfag, ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, dejligt med en langsom morgenstart :-)

      Slet
  3. God tirsdag Lene :-) Tak for info om grammatik for dummies den vil jeg huske når ungerne beder om hjælp til diverse dansk lektier KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Anette, ja det er godt at have livliner, når man skal hjælpe andre :-)

      Slet
  4. Grammatik for dummies.. det må jeg da vist hellere kigge lidt nærmere på.. :-)
    Håber du har en god dag, selv om natten blev lige kort nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg har haft en god dag, tak :-)

      Slet
  5. Sproget.dk er en rigtig god ven at have, og den gut, du linker til, er god til at forklare reglerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det forklares godt, men jeg havde alligevel problemer med at sætte ordklasser på sætningen:
      Derfor måtte jeg tvinge hjernen ind på et andet spor, det blev så grammatik for dummies.

      Hvorfor er derfor et adverbium, jeg ville have det var et konjuktiv? Jeg må øve mig noget mere :-)

      Slet
  6. "Grammatik for dummies" ser rigtig godt ud. Jeg synes egentlig godt, jeg kan grammatikken, men jeg vil faktisk gerne genopfriske mine færdigheder så mange tak for linket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg synes også selv at jeg kan grammatikken, men nok mere instinktivt end det at kunne forklare hvorfor det ene hører til den ordklasse osv :-)

      Slet
  7. Helt enig i, at sproget.dk er en guldgrube. Der er links til mange artikler og sjove ord. Og ny eller genopfrisket lærdom.
    Og når nu din hjerne alligevel gerne vil have dig vågen, så er sproget, jo ikke det værste, vi har.

    SvarSlet