onsdag, marts 18, 2015

Der kom en bil

det gør der ind imellem, selv om vi bor langt ude på landet. De biler, der kommer, har som regel tilknytning til landbruget, men denne gang var det til mig. Datteren og sønnen havde sendt den smukkeste buket ud til deres mor, og med fulgte et smukt kort med endnu smukkere ord. Jeg smiler, når jeg går forbi buketten og landmandens gave. Landmanden havde begavet mig med smart forårsglad tøj, han har sans for farver og sammensætning. Smilet kommer også frem ved tanken om den skønne aften, vi havde sammen med dejlige gæster. Dagen i dag byder på mere gæstebud, jeg glæder mig til hyggeligt samvær med masser af snak og latter.

P1010879

P1010880

P1010884

20 kommentarer:

  1. Du har altså nogle gode børn ... Men du har jo også selv lavet dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, ind imellem tænker jeg at med alle de fejl jeg har begået, så er der håb for menneskeheden, når mine børn alligevel er blevet skønne voksne mennesker :-)

      Slet
  2. Til lykke - så er vi lige gamle nogle måneder igen! Ja, det der med pension er pludseligt noget mange taler om! Mennesker, jeg føler mig jævnaldrende med, gå på pension! Og husbond ser vores opsparinger og aftaler over med korte mellemrum. Jeg tror, der er check på det. Og jeg har heller ikke tænkt mig, at stoppe med arbejdet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, ja vi er pludselig kommet i en gruppe, som taler om pension og som også for nogens vedkommende længes efter pension/efterløn :-)

      Slet
  3. Kæmpe TIL LYKKE!!
    Og TAK for din blog med de mange gode, tankevækkende indlæg!
    Jeg følger bloggen dagligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karen-Vibeke og tusind tak for dine ord :-)

      Slet
  4. Sikke en skøn hilsen fra ungerne! Og skøn gave fra landmanden! Det varmer længe efter.....
    Med godt selskab igår, gæstebud i dag får du rundet fødselsdagen af på bedste måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det er så fornemt at blive fejret på denne måde uden at fylde rundt :-)

      Slet
  5. Tillykke med i går (var det ikke det?). Hvor er det skønt, at du får buket langvejsfra. Og tøj fra landmanden - sådan en vil jeg også have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, jo det var i går. Og landmanden er bare god til det med tøj til mig :-)

      Slet
  6. En nydelig bukett. Så koselig å få en slik på døra.
    Gratulerer med overstått dag. Ja en merker at en blir litt
    eldre når det gjelder jobbsituasjonen. Er herlig å jobbe
    sammen med de ungen å bli litt smittet av deres
    entusiasme. Ønsker deg fortsatt god ferie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid, og du har ret, det smitter at arbejde med unge kolleger :-)

      Slet
  7. Dejligt med sådanne kærlige og omsorgsfulde unger.
    Har din landmand selv været ude og handle tøj til dig..???

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er godt og ja, Jørn er ikke bleg for at købe tøj til mig, det har han faktisk tit gjort. Han er også den, der har sørget for at jeg får tasker :-)

      Slet
  8. Hjertelig tillykke med fødselsdagen i går.

    SvarSlet
  9. STORT STORT TILLYKKE.

    SvarSlet
  10. Vidunderlig smuk buket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, vi er enige :-)

      Slet