mandag, april 20, 2015

Hovederne er trætte, vi er stadig mætte og nu går det hjemad

Den overskrift nåede jeg at skrive i lufthavnen i Glasgow, mens vi ventede på at måtte komme af med bagagen. Efter securitytjek og en lille bittesmule shopping var min halve time med fri Wifi over, sjovt at lufthavnen vælger at begrænse Wifi, når man inde i Glasgows bymidte havde fri wifi på gaden. Vi var kommet til lufthavnen i god tid, så snakken om konferencen og dets faglige indhold gik livligt, da vi pludselig opdagede, at vi var tæt på afgang. Afsted til til gaten, snakke med de andre danske konferencedeltagere, som også skulle til Amsterdam. Så kom beskeden, et punkteret hjul på flyet udsatte afgangen halvanden time. Vores fly videre fra Amsterdam gik nøjagtig halvanden time efter vi skulle være landet i Amsterdam. Nåede vi det mon?
Det var også samtaleemnet på flyet, da vi endelig kom af sted. I følge stewarden på flyet ville vi nå det, for vores endedestination blev ikke nævnt, når de informerede om hvem der skulle gå til informationsskranken ved landing. Vi landede lidt over den planlagte afgangstid for flyet til Aalborg, men de havde jo sagt, at vi kunne nå det, så vi løb og løb og løb og gik og gik, skulle gennem securitytjek midtvejs, og så så løb vi og løb og gik og gik. Endelig var vi ved gaten, og her fik vi at vide at flyet var lettet til planlagt tid! Så måtte vi tilbage igen og finde en informationsskanke, først skulle vi snakke med en medarbejder, som gav os en en nødpakke til overnatning og seddel, som vi skulle give til den næste medarbejder, som tjekkede den og sendte os videre til den tredje medarbejder, som arrangerede hotelophold. Kl 22.40 tjekkede vi ind på hotellet, fik dejlig aftensmad og fandt herefter et superskønt værelse med god seng. Nu er det morgen med dejlig solskin, den skønne morgenbuffet er nydt. Diverse aftaler for formiddagen i dag er aflyst via mobil, og jeg glæder mig til vi lander på dansk jord ved middagstid. God mandag til dig.

1. Øv, det er så træls at skulle ha' den ekstra overnatning. Heldigvis kan jeg læse, at I er flere. Dengang jeg måtte overnatte nær Frankfurt Lufthavn var jeg alene og det er frygteligt kedeligt, når man kunne ha' været til familiefest (det var jo derfor jeg fløj hjem før de andre).
    Håber alligevel, I har nogle gode minder med hjem fra turen og konferencen.
    Mette L

1. Mette, vi er tre, der rejste sammen, så vi hyggede os, men vi er godt nok trætte nu :-)

2. Det er træls at skulle have en ekstra overnatning når man egentlig bare vil hjem, men god mad og et godt værelse kan jo kompensere en smule.

1. Inge, nu er vi hjemme og alt er godt :-)

3. Øv. Det er aldrig sjovt, når man ikke selv har valgt det, og når man nu alligevel er på vej hjem, kan det kun gå for langsomt.
    Jeg håber du sidder i flyveren lige nu, hvor jeg skriver dette og snart er hjemme hos din landmand igen :-)

1. Ellen, jeg er hjemme, men ser ikke meget til landmanden, han sidder på en traktor :-)

4. Og jeg håber, at du nu er godt hjemme igen. Hvor træls altså. Måske især fordi I havde en forventning om, at I ville blive ventet på. Glæder mig til at læse lidt mere om selve turen :-)

1. Fruen i midten, jeg er hjemme, og du skal nok høre mere om turen :-)

5. Det var TRÆLS! Jeg har også prøvet at løbe gennem Schiphol Airport... Den er laaaaang og med umotiveret security tjek undervejs, får turen virkelig stresshormonerne på overarbejde. Vi nåede så heldigvis vores fly.
    Det lyder dog, som om I blev passende kompenseret. Om end det havde været rart at kunne ligge i egen seng derhjemm. Forhåbentligt at du hjemme nu....

1. Anne, vi fik gode senge og vi har søgt om pengekompensation også :-) Godt vi ikke skulle på arbejde i dag, så havde de fået et problem herhjemme.

6. Sådan kan det gå, - det er godt nok, at de tjekker flyene inden afgang.

7. Du må godt nok være træt nu. Sådan en uventet overnatning, som man overhovedet ikke har bedt om - og så efter at have løbet og løbet - det er ikke med til at gøre livet sjovere.

1. Conny, jeg er så træt lige nu trods god nattesøvn, og jeg undrer mig over at sådan en forskydning i planer kan forskyde mit indre på den måde :-)

8. Velkommen hjem ... måske ekstra dejligt efter en hjemtur med forhindringer. :-) Måske kommer trætheden af oplevelsen af ikke at have kontrol over situationen, da den viste sig at rumme noget helt uforudset? Men alt blev jo løst bare på en anden måde end forventet, så hvis man ser på det fra en anden vinkel, så var og er det slet ikke nødvendigt at have kontrol over og i situationen, hvilket vi jo faktisk slet ikke kan have, fordi en situation altid rummer en masse, som vi hverken kan overskue eller forudse. Jeg øver mig i at slippe forestillingen om at skulle vide og have styr på og i stedet for være tilstede, det lykkes mange gange, andre gange ikke. :-)

1. Ilse, jeg kan godt følge dig i at give slip på kontrollen. Den synes jeg nu vi var gode til, vi kunne jo ikke andet :-) Trætheden er nok mere betinget af at jeg vil så meget i mit arbejde, og ikke kan strukturere mine opgaver.