søndag, juni 21, 2015

Tjek!

Så er frugthaven gået igennem. Der er rifter overalt på mine arme, der var blomster i mit hår undervejs. Der var hektisk aktivitet, både humlebierne og jeg havde travlt med arbejdet. Nu holder jeg pause, det gør humlebierne ikke. Istvan havde den rette forståelse, han lagde sig i skyggen af en busk og iagttog det arbejdende folk.

2015-06-21 12.00.492015-06-21 14.40.33

Håber du kan se, hvad der er før og efter.

2015-06-21 13.46.312015-06-21 14.41.14

Alle træer og buske sender løfter om en rigdom af bær og frugter. Fuglene og vi skal nok få noget at mæske os i. Hvilket minder mig om, at der ikke er mere syltetøj på matriklen. I morgen tager jeg i sommerhus i to dage sammen med min søster, vi skal hygge os og gå lange ture. Egentlig havde vi planlagt vandretur med overnatning, men vi erkendte begge to, at det, vi trængte til, var afslapning sammen i vante omgivelser, og jeg glæder mig. Men der skal æblegele og syltetøj til lillesøsters boller. Så ikke mere skriverier her, jeg er i øvrigt kommet på instagram, hvordan jeg lige får det synliggjort på bloggen, er jeg endnu ikke kommet til, men det finder jeg nok ud af. Landmanden knokler derude, så nu vil jeg pakke banankage og te ned i en kurv, så kan vi nyde eftermiddagsteen sammen.

Solskinshilsener fra Nordjylland.

2015-06-21 14.42.15

28 kommentarer:

  1. Instagram: Du kan bare lægge et link på bloggen som fx https://instagram.com/hanne_stegemueller/ så kan vi se dine kreationer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, tak, jeg kan se at andre har en fin "knap" i deres sidebar, så den må jeg forsøge at finde senere :-)

      Slet
    2. Knappen får du sådan her:
      1) Stå på din side, fx https://instagram.com/hanne_stegemueller/
      2) Tryk rediger profil
      3) Vælg "Badges"
      4) Følg anvisningerne på den side.

      Slet
  2. Du er så dygtig Lene :) Jeg ønsker dig og din søster nogle dejlige dage i sommerhuset.
    Hvad hedder du på Instagram? Du kan også finde mig - jeg bruger bare mit navn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helle :-) Jeg har skam fundet dig og kommenteret ;-) jeg hedder lene_kc

      Slet
  3. I må have et par gode dage, har lige fundet dig på ig.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge, ja nu må jeg se om jeg kan finde ud af at bruge det medie :-)

      Slet
  4. Jeg kan godt se, hvad der er før og efter :-)
    Instagram tør jeg ikke kaste mig ud i - jeg har i forvejen alt for mange tidsrøvere på det dersens internet ;-)
    Jeg lavede 12 glas jordbærmarmelade i tirsdags - skøøønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er jeg glad for :-) Det er så sandelig tidsrøvere, Jørn er kommet på facebook, så der smugkigger jeg også :-)
      Dejligt med hjemmelavet marmelade, nu står der også 12 glas her, men tre forskellige slags.

      Slet
  5. Nyd dagene i sommerhus med søster, det var lige noget, jeg også godt kunne bruge, men jeg må vente et par uger endnu. Godt at høre, du har taget springet til IG. Det er det eneste, jeg er på, så du kan også finde mig der :)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette, jeg må have fundet ud af at finde dig :-)

      Slet
    2. Jeg er så naiv, så jeg bruger mit fulde navn. Regner ikke med nogen gider genere mig 'gamle kone' derinde. Men jeg kan jo ta' fejl...
      Mette L

      Slet
    3. Mette, man ved aldrig :-)

      Slet
  6. Det ser godt ud det du har lavet i haven. Nyd dagene i sommerhuset - vores ferieplaner er også i det område og jeg glæder mig. Jeg har fundet dig på IG TanteA KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anette, jamen se nu bare,nu udvider min horisont sig, jeg må have fundet ud af at finde dig på IG :-)

      Slet
  7. Jeg kan tydeligt se at skvalderkålen nangler på nederste billide ;-)
    Her er det også haven der har stået for skud det meste af weekenden. Vejret har indbudt til shorts og top, så kan man ikke forlange mere :-)
    Du ønskes et par gode dage med afslapning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia, godt at du kan se det :-) Det har været skønt vejr til at være i haven

      Slet
  8. Vejret heroppe er jo skønt denne weekend. Vi elsker at være heroppe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Therese, det kan jeg godt forstå, I har valgt den rigtige uge :-)

      Slet
  9. Dejligt med søstertid! Hyg jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Charlotte, vi drømmer om en søstertur på Caminoen, nu starter vi med Jammerbugts stisystem :-)

      Slet
  10. Der er altid nok at rive i, når man har en have.
    Det lyder hyggeligt med søstertid i sommerhuset. God tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Eva, åh ja den rive er nok årsag til at jeg drømmer om lejlighed af og til ;-)

      Slet
  11. Hvor stor ændring, dejligt de er blevet bekæmpet ;-)

    Håber bær og frugter kan få lidt sol og varme så de får den naturlige sødme, og smukke farver. Især når der er så mange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det var en god fornemmelse - bagefter :-)

      Slet
  12. Jeg bruger lidt tid mellem to opgaver her på det ferieramte kontor til at komme tilbage i min lange liste af ulæste blogindlæg.
    Og jeg kom i rigtig godt humør af at se dig med blomster i håret. Skønt billede!

    SvarSlet