tirsdag, september 01, 2015

Ni år

Høstvejret lader vente på sig, vi fik en dag i søndags. Nu kan vi så vente på de næste tørvejrsdage; der skal komme to dage med vind og varme, før end mejetærskeren kan køre ud igen. Vi kan ikke gøre noget ved vejret, så nu er landmanden taget til hundetræning, vi nåede lige at snakke lidt sammen, for jeg havde lang dag på arbejde.

P1030737

Personalemøde på en arbejdsplads, hvor der altid er nogen på arbejde, kan være svær at afholde. Indtil nu har vi holdt det fra 14 – 15.30, så delte dagvagt og aftenvagt tiden mellem sig, men realiteten var, at dagvagterne sjældent nåede ind til mødet. Dels fordi der kom nye patienter, dels fordi andre patienter skulle overflyttes eller udskrives på det tidspunkt. Vi holder enkelte aftenmøder, typisk, når vi har noget ekstra på programmet og så forvandler vi det også til en faghyggeaften. Nu er vi begyndt at holde mødet fra 15 – 16.30, og det nyder alle, for nu kan de, der kommer, være fuldt til stede og vi er i et lokale væk fra afdelingen, så vi stresses heller ikke af travlheden på afdelingen.

P1030739

Det skal ikke være en hemmelighed, at det har været hårdere, end jeg troede, at være i min nye stilling, hvor jeg både har ansvar for det overordnede studiemiljø for elever og studerende, ansvaret for at personalet er opdateret med den nyeste viden og kompetenceudvikles og ansvaret for at sygeplejen i afsnittet udvikles. Jeg vidste godt, at det handlede lige så meget om mine forventninger til mig selv, om at jeg gerne vil se resultater med det samme, og at jeg gerne vil leve op til mine kollegers forventninger om, at jeg stadig havde fingeren på pulsen. Jeg er blevet bedre til at sige, det må vente. Jeg øver mig i at finde et system, som gør tingene nemmere at overskue, jeg øver mig i ikke at lade mig fange i spændende sygeplejeproblemstillinger, når jeg har bestemt, at dagen skal bruges på skrivebordsarbejde (jeg kan snakke sygepleje dagen lang). Der er plads til forbedringer. I dag gik jeg hjem med en god fornemmelse, de sidste par dage har været gode, ikke fordi jeg ikke stadig er træt, for det er jeg, men jeg satser på, at det forsvinder. Jeg har fulgt en kollega, jeg har sparret med andre kolleger, jeg har fået undervist flere kolleger, jeg har fået vinget af på to-do listen, og i morgen er der atter en dag.

P1030742

I dag er det ni år siden, jeg startede denne blog, jeg sprang ud i blogverdenen med ingen forventninger, andet end at jeg gerne ville blive bedre til det skriftlige og forsøge at få reflekteret over min hverdag(og i linket kan man læse at vi var færdige med høsten d.1. september). Jeg er startet på instagram, det har ikke fanget mig, jeg lægger billeder ud, men jeg får ikke den refleksion ud af andres billeder, som jeg gør ved ord i blogform. Sådan er det, det er to forskellige kommunikationsformer, jeg er dog glad for, at jeg kan følge de bloggere, som jeg har fulgt fra starten af og som nu faktisk kun er på instagram.

P1030744

Vaskemaskinen snurrer, opvaskemaskine er tømt og fyldt, jeg har drukket te og slappet af.  En ganske almindelig tirsdag, som gør mig glad. God aften til dig.

Billederne er fra den ene høstdag, vi fik i søndags.

25 kommentarer:

  1. Tillykke med 9-års dagen :) Det er længe, længe før jeg anede noget om blogge. Jeg er glad for, at du holder fast i bloggen, da jeg følger med dagligt (også selvom jeg ikke kommenterer så meget lige for tiden, så tænker jeg over det, du skriver).
    Jeg ville ønske, jeg kunne sende et par gode, tørre, blæstende dage til Vildmosen, så I også kan få høsten i hus. Min far hørte næste i slipstrømmen fra mejetærskeren forrige weekend, for at han kunne nå at få halmen ind, men vi var der som arbejdskraft weekenden over.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, det er godt nok også længe og sikke den tid tid jeg har brugt på det ;-)
      Tak, alle ønsker om godt vejr tager vi til os :.-)

      Slet
  2. Du var hurtig - du begyndte at blogge, da jeg blev bekendt med den verden, men jeg kiggede med i næsen to år, inden jeg selv begyndte at færdes i det dejlige land.
    Instagram har jeg ikke meldt mig under fanerne af (det har vi vist været inde på før?). Der er alt for få ord. Billeder er glimrende som illustrationer til de skrevne ord, men det er altså som hovedregel kun top-class (presse)fotografer, der er dygtige nok til, at deres billeder kan stå stort set uden tekster.
    Jeg håber virkelig, at I snart kan få høstet færdig. Her mangler vi ikke ret meget, men vi har vist også haft noget bedre vejr end I har haft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg havde læst med i et halvt år, inden jeg tog springet. Og jeg husker godt din kiggen, opdagede dine kommentarer over hos madames blog :-)
      Vores korn har ikke været klar før for en uge siden, hvor regnen så satte ind, for der har været gode dage i august

      Slet
  3. Tillykke med de mange år og alle ordene.
    Jeg har langt fra læst med fra starten, men jeg nyder i den grad at læse om dit liv og dit store engagement i sygeplejen. Selv er jeg ikke så reflekterende på min blog, men din blog er en af de relativt få, der sætter mange tanker og grublerier i gang hos mig - tak for det.
    Og så håber jeg snart, at I får et ordentligt høstvejr!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Benedicte, ja hvor mange ord det er blevet til ved jeg ikke, men jeg har skrevet 4127 indlæg :-) Egentlig kan en lille beretning om livet hos en anden sætte tanker i gang hos mig, lige som mødet med en patients beretning om hverdagslivet. Det gør billeder ikke på samme måde.
      Og tak, vi håber også, men de bliver ved med at skubbe tørvejrsdagene og putte regn ind.

      Slet
  4. Du har været med længe, og jeg håber, du fortsætter længe endnu, for dine skriverier sætter mange, spændende tanker i gang. God onsdag til dig og godt høstvejr til landmanden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, fruen i midten, det er dejligt med gode ønsker :-)

      Slet
  5. Tillykke med blogfødselsdagen, dejligt at du stadig holder ved og ikke er konverteret 100% til instagram eller facebook.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge, facebook sniger jeg mig til at læse med hos landmanden :-)

      Slet
  6. Tillykke med bloggens fødselsdag - Lene :-) I et blæksprutte job som dit kan du måske have glæde af metoden "Getting things done" og/eller "7 gode vaner" Håber at vejret snart vil være med jer så I kan få den sidste høst i hus - vejrudsigten er godt nok ikke helt samarbejdsvillig KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anette, jeg kendte ikke de to begreber, men googlede dem. Jeg har adopteret min souschefs system, som fungerer for hende, og jeg tror også det gør for mig :-)

      Slet
  7. Tillykke med jubilæet. Det er en fin mærkedag... også til at mærke efter... Jeg stornyder din blog.. Jeg har skrevet blog siden 1.8.2013. Og troede det bare skulle være lidt om strik... men der er noget specielt givende ved at sætte ord på dagen og livet.. og hvad man lige har gang i. Det er inspirerende og få kommentarer og indspark... at få vendt ideerne på hovedet eller en støtte til et projekt. Jeg opdagede, hvor stort blogland er og hvor meget der er at hente derude.
    Fortsat god arbejdslyst og bloglyst...
    Håber det regn snart stilner af... det er nogle saftige byger, der falder i min have...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne og det er dejligt at du også kom på bloggen :-) Lige nu regner det ikke, men det skifter hurtigt.

      Slet
  8. Det er dejligt at du er ved at lande mere i din nye funktion. Det er altid så hårdt at starte på noget nyt, og jeg kender virkelig godt det med at der bliver for langt imellem det man gerne vil have til at ske, og det som faktisk er muligt at nå.
    Fine høstbilleder. Der er noget magisk ved få kornet ind. Selv om jeg var bybarn har den evige cyklus med såning, vækst og høst altid fascineret mig. Jeg krydser fingre for at der kommer gode tørre dage til jer - og vi andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, og jeg har det med at stille høje krav til mig selv, til tider urealistiske krav. Høsten er en skøn tid, synes jeg nu, det syntes jeg ikke, da vi havde små børn, fordi høsten gik direkte over i kartoffeloptagningssæsonen. Det betød en fraværende (mentalt) mand i familielivet :-)

      Slet
  9. Tak, Hanne, jeg håber for os alle at vejret snart vender til solrig septembervejr :-)

    SvarSlet
  10. Tillykke med de ni år, det var vist inden jeg anede, hvad en blog er. Jeg følger dig dagligt, desværre uden egen blog, nyder din livsindsigt, din dagligdag, dit arbejde, dine børn og ikke mindst dine indlæg om din far. Du giver mig ofte indsigt og ro, og dine beskrivelser af landmandslivet er dejlige.
    Håber I får høsten i hus, og at du fortsætter her, må indrømme, at jeg savner nogle af de bloggere, som nu "kun" findes på instagram, de bedste hilsner fra syden

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne, jeg bliver glad af dine ord :-) Jeg savner også de bloggere, som helt er overgået til instagram,.

      Slet
  11. Til lykke med "fødselsdagen" og tak fordi, du hellere vil være her end på instagram :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Charlotte, jeg kommer aldrig til at blive fan af instagram :-)

      Slet
  12. Tillykke med de ni år, dejligt du bliver ved :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille, jeg er en stædig rad, jeg har det sjovest her :-)

      Slet
  13. Forsinket - men STORT - tillykke med din blogs fødselsdag. Du hører til blandt mine favoritter, fordi du, som flere andre også er inde på, sætter tanker i gang og kommer godt rundt om både små og store ting i hverdagen.
    Bliv endelig ved her på bloggen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, jeg er visr blevet afhængig af min blog, så jeg fortsætter :-)

      Slet