søndag, november 01, 2015

En god weekend

Weekenden har stået i samværets tegn, samvær med datteren, men også samvær med andre. Svoger og svigerinde inviterede landmand og frue til spisning i går aftes, og der var lige stor glæde hos svigerindeparret og datteren, da de fandt ud af, at de skulle være sammen. Vi har hygget os, vi har diskuteret (højlydt), vi har slappet af, vi har shoppet i IKEA, som sammen med genbrugsbutikker i Haderslev har sikret datteren en velfungerende studielejlighed. Hun er en ørn til at finde ting i genbrugsbutikker, det gælder både tøj, møbler og husholdningsgrej. Jeg kender ingen som datteren, der kan sætte tøj sammen, så det ligner en million *. Glæden over at være sammen gør, at jeg længes endnu mere efter at være sammen med sønnen, mere vil have mere, så sønnens kæreste og svigersønnen kommer også med i min gensynslængsel.

Landmanden er på jagt i dag, Istvan måtte blive hjemme, da det er pürsch på kronvildt. Det fandt hunden sig dog i, den faldt i søvn igen ligesom jeg gjorde, og først senere vågnede vi alle op til dåd. Datteren og jeg trækker morgenmaden i langdrag, og Istvan sover roligt ude i bryggerset med døren åben ind til al kvindesnakken. Istvan har fået sin første mulige borreliareaktion, han har gennem tiden haft talrige flåter siddende på kroppen. I går fjernede landmanden en flåt, men huden omkring stikket var ildrødt, og google hjalp os til viden om, at hunde kan blive lige så syge som mennesker, hvis ikke man handler med det samme og kommer i penicillinbehandling, og dyrlægen bekræftede den viden, så nu er det med at huske medicinindtag to gange om dagen.

* Hatten er genbrug, frakken er mit første indkøb som nyuddannet sygeplejerske. Landmanden stejlede over formuleringen Vildmosens sandjord, for nok udgør mosens bund stenalderhavbund, som er sand, men selve mosen er spagnumjord.

Ha en rigtig god søndag.

fra billedarkivet: Lysglobe i Stockholm. Til minde om vores kære, som vi har mistet.

11 kommentarer:

  1. En god weekend selv om du var småsløj ... det er da irriterende, at du ikke kan tåle at holde ferie.
    Håber du er helt frisk igen, længe inden du skal starte på arbejdet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak, jeg er frisk igen og jeg satser på at det blot var en reaktion på efterårets travle tid.

      Slet
  2. Hanne, det er vist ved at være meget gængs i danske folkekirke med en lysglobe. Jeg handler ikke i genbrugsbutikker, min frakke var skam ny dengang i 1981 og meget dyr ;)

    SvarSlet
  3. Dejlig familiehyggesamværsweekend. Langsom tid er givende.
    Flot pige! Hun er er simpelthen en ung dame med sans for detaljen og god til at sætte det sammen.
    Gd bedring til Istvan. Det var da uheldigt med den flåt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, tak, datteren kan vi ikke blive uenige om ;-) Og Istvan ser ud til at klare behandlingen fint.

      Slet
  4. Altså, hvor ser din datter fantastisk ud med frakke og hat. Frakken ser slet ikke gammel ud. Den er sikkert også af god kvalitet, når den var dyr dengang. Det må være dejligt for dig at se den i brug stadig.
    Det var godt, I opdagede reaktionen på Istavan, så han kan komme i behandling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, tak, i mange år hang frakken i mit skab, fordi jeg var vokset fra den, så jeg er så glad for at den nu er i brug. Den er faktisk 34 år gammel! Og jeg har set mennesker med symptomer på borreliose, så jeg måtte google om det også gjaldt for dyr, hvilket det gjorde. Landmanden var mest tilbøjelig til at se det an, men det var dyrlæge og jeg ikke enige i.

      Slet
  5. Tænk at være en type. Hun ser brandgodt ud.

    Jeg kan godt sætte mig ind i din længsel. Jeg glæder mig til næste weekend, hvor jeg har mulighed for lidt ekstra samvær med en del af min københavnerflok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, tak :-) Hvor bliver det godt for dig, jeg skal ses søn og datter i slutningen af november til vores familiekomsammen på min side. Og forude venter julen jo hvor jeg forhåbentlig ser dem mere, Og jeg har fået den skønneste juleplan!

      Slet
  6. Nu har den lysglobe poppet op i min reader i en uge, og først nu får jeg læst dit indlæg. Den er sørme flot og meget apropos på den dato. Din datter er også et smukt eksemplar - tænk at blive spottet sådan på gaden. Respekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, der findes mange forskellige smukke lysglober rundt i kirker i dag, og jeg nyder at vi har taget den tradition ind i folkekirken

      Slet