torsdag, februar 04, 2016

Forstyrrelser

Kursusdagene har sat tanker i gang hos alle, vi er blevet forstyrret i vores tænkning og vores begrebsverden. Det er sundt, det er godt, for netop sådan starter læring. Alle gav god feedback, og hvor ville jeg ønske, at vi havde råd og mulighed for at få alle af sted på sådan et kursus. Nu bliver det deltagerne på kurset, min leder og mig, der skal få dette her ud til alle andre. Og hvordan gør vi så det? Mit hoved er så træt, så jeg lader tankerne flyve væk og forsøger at fokusere på andre ting.

Taknemlighed over at komme hjem til et rent hjem

Taknemlighed over skønne kolleger

Taknemlighed over at jeg kan begejstres over en lille detalje i bybilledet

Taknemlighed over solskin og tørvejr

DSC_0580

13 kommentarer:

  1. Sov godt, Lene - du trænger til det, tror jeg ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen, åh ja, men sådan spiller klaveret åbenbart ikke . Så nu surfer jeg rundt :-)

      Slet
  2. Ja - god nat og sov på dit grønne ører!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte, jeg satser på at søvnen snart gider melde sig :-)

      Slet
  3. Vi talte netop om det samme i går, - hvordan får man den gode viden fra kurser med sig. Vi har dårlige erfaringer med det.
    Godt at kunne fokusere på hverdagsglæder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg synes vi har gode erfaringer med at få viden overført men det kræver opmærksomhed, ledelsesopbakning og vedholdenhed

      Slet
  4. Sjovt øre på gavlen ;-) Jeg håber, du har fået sovet på dit.
    Det med at implementere ny viden er en vigtig sag. Hvem lykkes med det? På min arbejdsplads var vi ikke gode til det, selvom vi havde de bedste intentioner. Og vi var ikke alene om at have det på den måde. Jeg tror, nye ideer og nye vaner skal gentages meget, meget tit. Er det ikke 6 ugers daglig træning, det tager at ændre vaner?

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, tak jeg fladt i søvn til sidst. det er kendt at det er meget svært at overføre kursusviden til hverdagen. Jeg tror jeg skal have fundet mine papirer frem fra et diplommodul om det. Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tager, men vi ryger nemt i de gamle vaner

      Slet
  5. Jeg tror, du er god til lige at stoppe op og skønne på de små gode ting som godt vejr og et sjovt gavlmaleri. Det vil jeg prøve at blive bedre til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Fruen i midten, jeg synes at der er dage hvor jeg er god til det og andre dage, hvor alt passerer uden at jeg lægger mærke til det,så jeg øver mig stadig :-)

      Slet
  6. Hanne, heldigvis var vi mange af sted, det øger chancen for overførbarheden. Underviserne var kloge, det sidste de bad os om, var at skrive ned nogle få ting, vi ville prøve når vi kom hjem. Dermed blev vi bevidste hver især om hvad vi kunne gøre.

    SvarSlet
  7. Er vild med den gavl du der har fundet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde, og har ikke set den før, selv om jeg har været i nabolaget :-)

      Slet