torsdag, september 22, 2016

#vihyldersygeplejersker



Meget apropos mit indlæg i går så har Alt for Damerne for første gang valgt at give deres kvindepris til en faggruppe, nemlig min faggruppe. Jeg kan godt forstå, min formand ser glad ud. Hver dag, når jeg tager hjem fra arbejde, så er jeg stolt over mine kolleger, både social og sundhedsassistenterne og sygeplejerskerne.  De gør et godt stykke arbejde, og jeg kan helt klart se dem i de ord, der fulgte med prisen:
"De er der for os, når vi bliver syge, kommer til skade eller bliver gamle. Uanset om det er på hospitalet, på asylcenteret, i hjemmeplejen eller på hospice, så gør sygeplejerskerne en meget stor forskel for mange af os – hver eneste dag. Sygeplejerskernes indsats er uvurderlig. De er tilstede for os livet igennem, når vi har allermest brug for hjælp. Det vil vi meget gerne værdsætte. Derfor har vi besluttet i år at give Kvindeprisen til sygeplejerskerne som gruppe, siger chefredaktør på ALT for damerne Tina Nikolaisen."

Jeg er stolt og glad på mit fags vegne.

23 kommentarer:

  1. Du har grund til at være stolt. Da jeg for nylig var indlagt på hospital, oplevede jeg sygeplejerskene i utroligt mange roller, som de alle udfyldte forbilledligt. Der var hende, som vækkede mig for at tage blodtryk, hende der tog blogprøver, ham der ville veje mig, hende der kom med godter eller medicin, hende der (...)

    Det var helt igennem positivt, og jeg er fuld af beundring for det overskud, man viste. Du og dine kollegaer kan være stolte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Erik, jeg bliver glad, når jeg hører gode beretninger om sygepleje.

      Slet
  2. Stort tillykke til dig og alle dine fantastiske kollegaer, I gør det SÅ gidt og prisen kunne ikke være landet et mere velfortjent sted. Gid der også fulgte en stor bevilling med, så der var flere af jer derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge, og ja gid der gjorde.

      Slet
  3. Det var et godt valg. Tillykke med prisen.

    SvarSlet
  4. Det er SÅ fortjent! Sidst jeg var i 'sygeplejerskeregi' var da min far blev syg og efterfølgende døde her i forsommeren. De var simpelthen så utroligt søde (helt specifikt var der tale om sygeplejersker på intensivafdelingen for hjertehalløj på Skejby). Jeg har tit tænkt på, at jeg aldrig fik sagt tak for det, for al den tid de tog sig til os.
    Sikke en smuk solopgang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Skøreliv, og takken skulle vi gerne få gennem den gode sygepleje, for vi kan godt mærke, når vi ikke opnår en god relation med patient og pårørende.

      Slet
  5. Det er bare så fint, at der på den måde kommer lidt fokus - på den gode måde - på jer og jeres fag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, det skader i hvert fald ikke :-)

      Slet
  6. Stort tillykke til dig og alle dine kollegaer, I gør et en meget stor forskel. Jeg er ikke i tvivl om, at de, der bliver i jobbet under det pres I er udsat for, er sygeplejersker med liv og sjæl, som du også er. Jeg ville også ønske, at det betød større bevillinger til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, tak. Det er i hvert fald ikke for pengenes skyld, men derimod det fantastiske det er at få lov til at hjælpe i en svær periode af et andet menneskes liv.

      Slet
  7. Tillykke !!!! I har fortjent den anerkendelse :)

    SvarSlet
  8. Jeg kan huske, at jeg skrev til dig efter min mands død i december 2014, at vi i vores familie var så taknemmelige over den fantastisk, kærlige, empatiske behanding vi fik fra dedikerede sygeplejersker på Gentofte Amtssygehus. Vi glemmer det adrig! Så stort tillykke Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne, og jeg husker dine ord, og jeg er glad for at I oplevede god sygepleje.

      Slet
  9. Tillykke til dig og dit fag. Det er SÅ fortjent! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty, de sygeplejersker, jeg ser daglig, har i hvert fald fortjent prisen, og de kan så passende dele den med social og sundhedsassistenterne.

      Slet
  10. Jeg så dit dejlige billede på ig, det beskriver det så smukt.
    Jeg hylder de "varme hænder" - føler hele den gruppe konstant er under pres både på arbejdspres og verbalt.
    Derfor et meget stort "tumbs up" til dig/jer - sygeplejesker og de varme hænder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, tak og ja det gælder hele flokken:-)

      Slet
  11. Tak, Hanne, det er jeg rigtig glad for.

    SvarSlet
  12. Alle kommer på et eller andet tidspunkt i kontakt med en sygeplejeske. Jeg har enorm respekt for faget, min svigerinde er sygeplejeske og min søster arbejder på at få uddannelsen også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte, og når man kender nogle, som du gør, får man også en insiderviden og en forståelse.

      Slet