onsdag, februar 22, 2017

Så gik der tid med det

Ellens indlæg i dag om samme tema på samme tid på året fik mig til at lege. Jeg gik tilbage i tiden og fandt indlæg fra  dagen i dag eller de nærliggende dage for de ti år, jeg har skrevet. Det har jeg hygget mig med, mens blæsten raser udenfor. Vi har lige været ude og redde containerne, som dansede rundt på gårdspladsen.

Jeg har sovet et par timer efter arbejdsdagen i dag og kunne sagtens have brugt 2007s overskrift: Træt som et alderdomshjem. Det indlæg handler om det, som sandsynligt ikke kommer til at ske i Nordjylland, nemlig snestorm med dobbeltvagter og overnatning på min arbejdsplads som følgevirkning.

2008 ville jeg åbenbart se Oscar, gad vide hvorfor, det plejer jeg aldrig at ville. Det melder historien nu ikke noget om, for det handler mere om film jeg gerne vil se, og som jeg fik set. ÅH, så klikkede jeg på linket i indlægget, nu ved jeg, hvorfor jeg ville se det. Min søster, som er filmklipper, var til Oscar, fordi den kortfilm, hun havde klippet var nomineret. Den vandt nu ikke.

I 2009 var det lige før, vi blev et selvstændigt apopleksiafsnit og blev skilt fra vores neurologiske sengeafsnit. I den forbindelse havde vi ansat nye kolleger. Det har så de sidste 3½ år været en tilbagevendende begivenhed med deraf introduktion og fokus fra min side på uddannelse og kompetenceudvikling. Ikke fordi folk flygter fra os, tværtimod, men fordi der hele tiden kommer nye funktioner til, som gør, at der skal ansættes nyt personale i sengeafsnittet, fordi de erfarne sygeplejersker søger de nye funktioner (og det er helt naturligt).

Indlægget i 2010 handlede om et tilbagevendende emne; hvordan jeg forsøger at snyde min hjerne til at gøre de ting, jeg ikke bryder mig om, så som rengøring og madlavning.

Jeg er vist meget træt i 2011, for det er godt nok et kort indlæg. Og i 2012 er jeg i fuld gang med diplomuddannelse og skal besøge min far, men får gået en tur i regnvejr. Det burde jeg måske også have gjort i dag, men jeg sov i stedet for. Man siger jo søvn er helende.

Tarmscreeninger er emnet for 2013, og som en, der er i risikozonen er jeg glad for, at tilbuddet eksisterer. Jeg har blot endnu ikke fået et brev med en prøveæske. Til gengæld tog jeg selv affære og fik i 2014 lavet en tarmundersøgelse, som frikendte mig. Og i følge sundhed.dk får jeg brevet om screening her til sommer.

I 2014 gik vi i ferieplanlægning, og det er jeg faktisk også så småt i gang med. Jeg har vist fået overtalt landmanden til en motorcykelferie til Norge, så jeg læser om spændende veje for motorcyklister, vi skal jo mærke, at vi lever.

Sang har altid været en del af mit liv, ikke så meget det at lytte til musik. Musik er noget jeg kan synge med på. Og det handlede indlægget så om i 2015, nemlig hvordan min far gik ind i musikkens verden, da han fik Alzheimers sygdom.

Og i 2016 sagde jeg blot, tak Gud fordi du holdt hånden over mig.

8 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk tur down Memory Lane! Jeg er vild med at I på den måde kan gå så specifikt tilbage i tiden på et øjeblik - det glæder jeg mig for mit eget vedkommende til at kunne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, det kan man få lang tid til at gå med :-)

      Slet
  2. Det er da også fint nok, at tingene ikke kører i ring fra år til år - det ville slet ikke være til at holde ud :-)
    Du uddyber på bedste måde, hvordan ens blog er en offentlig dagbog - selvfølgelig kommer ikke alt på bloggen, men der kommer nok på til, at i hvert fald jeg kan bruge den som opslagsværk. Især efter jeg fik lavet mit søgefelt, som du skal have æren for, at jeg gjorde, så tak for det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har det som dig, at på trods af alt ikke står her, så hjælper det alligevel til at huske tiden, der var. Og søgefunktionen er guld værd, når bloggen skal bruges som opslagsværk :-) og selv tak

      Slet
  3. Dansende containere lyder lidt voldsomt, men nu findes de selvfølgelig i flere størrelser og ikke kun som de kæmpestore, som fx Mærsk sejler med. Du har været vidt omkring de sidste 10 år :-) Og så var det åbenbart vinter sidste år. Det behøver vi ikke få igen, selv om det netop er hvad DMI lover. Min blog er ikke så gammel som jeres, men jeg er faktisk også begyndt at bruge den, når jeg skal have genopfrisket et eller andet. Det er ret fint, for ellers ville mange ting givetvis være glemt for altid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, nej i det her tilfælde var det affaldscontainer af forskellige størrelser :-)

      Slet
  4. Tak for en fin tur på mindevejen.. :-)

    SvarSlet