søndag, marts 12, 2017

Det blev lige, som jeg gerne ville have det

“Jamen kender de hinanden”? Min frisør så undrende ud, tænk at invitere ni kvinder, som man har mødt gennem sin blog. Ni kvinder, hvor en havde jeg aldrig mødt og flere havde jeg mødt kun en gang, og mange af dem havde slet ikke mødt hinanden. Jeg var ikke nervøs, for som jeg sagde til hende; jeg kan lide dem alle, og jeg tror de kan lide mig, så kan de nok også lide hinanden. Og det kom til at holde stik.

P1050247P1050254

 

 

 

 

 

 

 

Det blev den skønneste dag med masser af snak og masser af latter og strik. Nogle af os nåede også en gåtur i det skønne vejr (hvor heldig har man lov at være, de havde lovet gråvejr og dis hele dagen, men solen brød frem, da gæsterne kom). Sådan en dag går hurtigt, selv om jeg forsøgte at trække den i langdrag ved at invitere chauffører på aftensmad, og landmanden var heldigvis hjemme sidst på eftermiddagen. Så der blev tid til traktorinspektion og rundvisning på gården, inden vi spiste resterne fra frokosten.

P1050248P1050251

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er altid bange for, om der er nok mad, og det siger så lidt om mine evner til at regne mængden ud, når vildtpie, grøntsagstærte, små ovnbagte kartofler, salater og islagkage kunne strække til både ti kvinder til frokost og ni mennesker inklusiv tre herrer til aften. Vi lod nu også landmanden grille nogle hjortepølser som supplement om aftenen.

P1050246P1050250

 

 

 

 

 

 

 

Da de overnattende gæster var gået i seng, kunne jeg slet ikke finde ro, jeg havde brug for at nyde hele dagen for mit indre, så klokken blev sen. Men da jeg gik i seng, var alt ryddet op og dermed var jeg klar til at kunne nyde morgenmaden sammen med Conny og Mette, inden de drog til Sjælland. Bagefter var der tid til at nyde alle de skønne gaver.

P1050249P1050253

 

 

 

 

 

 

 

Jeg går vist rundt med et stort smil, for jeg er bare så glad for, at alt blev som jeg håbede på. Tak til Liselotte, Ella, Helle, Jette, Ellen, Inge, Conny, Laura og Mette for det skønneste selskab. Min fødselsdagfejring er skudt i gang med maner. Og normalt sætter jeg en ære i at variere mine ord, men i dag er der rigeligt med ordet nyde, for det var det, jeg gjorde.

34 kommentarer:

  1. Så fint håndarbejde i det her indlæg! Vores mor @hittepaasomhed er så dygtig og håber selv jeg lærer det en dag, og er heldigvis generøs til at give. Hver gang hun lægger noget op på sin instagram eller fremviser noget når jeg kommer på besøg, ærger jeg mig over ikke er have taget fat på det endnu (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det er nogle dygtige kvinder, jeg havde besøg af, og så er jeg også vild med den enes mands evner til at lave en kageopsats af gamle platter.
      Og du har tid nok, hvis du skulle få lyst til at prøve det :-)

      Slet
  2. Skøn dag, aften og morgen. God ide med en kombineret blog træf og fødselsdags fejring.
    Sikke mange vidunderlige gaver du der har fået, kræs til både, gane, mave, sjæl og øjet.
    Ønsker dig en dejlig søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde og i lige måde. Jeg var også glad for min ide :-)

      Slet
  3. Tusinde tak for en vidunderlig eftermiddag i det allerbedste selskab :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Liselotte, jeg smiler stadig :-)

      Slet
  4. Åh det lyder rigtig rigtig skønt - (næsten) alle mine yndlingsbloggere
    forsamlet! Jeg ville gerne have været en flue på væggen) Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marianne, en skøn flue og de er alle skønne kvinder :-)

      Slet
  5. Skønt, at dagen blev, som du gerne ville ha' den - og sikke fine gaver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Randi, det er så smukke gaver, som jeg stadig fryder mig over, når jeg går forbi dem :)

      Slet
  6. Også tusind tak for en god weekend herfra. og tak for at blive inviteret indenfor, selvom jeg aldrig er nået længere end til at kommentere og instagramme.
    Conny og jeg er vel hjemme i Hovedstadsområdet igen :)
    Mange knus fra Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, selv tak, og godt at I er kommet sikkert hjem. Instagram er jo den nye blog :-)

      Slet
  7. Lyder vidunderligt :-) Skønt at læse om - jeg har oplevet noget lignende i en anden sammenhæng baseret på en FB gruppe hvor der blev lavet fysisk træf Fortsat god søndag KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anette og i lige måde. Det er rigtig hyggeligt med sådan et møde :-)

      Slet
  8. Der findes jo næsten ikke ord for, hvor hyggeligt det var i går - tusind tak for en dejlig dag og aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og tak i lige måde, det var så dejligt, at I kunne komme, og at Hasse og John var frisk på at tilbringe aftenen her :-)

      Slet
  9. Det lyder fantastisk, Lene! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, det var det :-)

      Slet
  10. Åh, så skønt at høre om blogtræf - og samtidig fejring af din fødselsdag.
    Det har da været den skønneste dag, og herligt at det blev lige som du gerne ville have det.
    Fedt initiativ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kisser, jeg er så glad for at jeg gik efter det, jeg ønskede :-)

      Slet
  11. Det glæder mig, at du fik så god en start på fødselsdagen. Rigeligt mad og ekstragodt selskab er vejen til succes! Det gør glad helt indeni længe efter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det var så dejlig en dag :-)

      Slet
  12. Det lyder bare saa hyggeligt - og tillykke med foedselsdagen. :)

    SvarSlet
  13. Det lyder som den hyggeligste dag. Og sikke dejlige gaver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det var det og de gaver er bare skønne

      Slet
  14. Stort og hjerteligt tak for den dejligste dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det er mig, der siger tak :-)

      Slet
  15. Og det blev også, lige som vi ville have det. Virkelig en skøn dag - og med høj sol og alting.
    Tak til alle for en skøn dag. Jeg tror, Mette og jeg sov godt søndag aften efter den lange (men hyggelige) køretur hjemover.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, og tak til jer, fordi I gad køre den lange tur. Vi var nu også trætte :-)

      Slet
  16. Dejligt at dagen var som du havde ønsket dig. Det var en fornøjelse at få lov at være med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, og dejligt at du kunne få konference og vildmosetræf til at passe sammen :-)

      Slet
  17. Og ved du hvad Lene.. Dagen blev præcis så dejlig som jeg havde håbet og glædet mig til. Tak igen for en dejlig dag i skønt selskab. :-)

    SvarSlet
  18. I har da vist haft det festligt sammen - og så begavet du blev.

    SvarSlet