søndag, januar 14, 2018

Skildpaddesøndag

Der blev sovet, til jeg vågnede. Ingen ure kimede og så dog. Landmanden havde fået strenge påbud om, at hans automatiske vækninger skulle slås fra, det havde han gjort. Landmandsfruen troede også, hun havde gjort det! Men heldigvis faldt jeg i søvn igen og snuppede to ekstra timer.

P1050893

Jeg faldt over en video, som gav mig tårer i øjnene, ikke fordi jeg blev ked af det, men fordi jeg blev mindet om de mange gode stunder, jeg havde med min far. Som jeg gentagne gange skrev her, så husker et menneske med Alzheimers måske ikke det, I har lavet eller at du har været på besøg, men kroppen husker det. Og min far fik fyldt så mange glædesstunder i sin krop, at de helt klart opvejede det, han ikke forstod og som af og til blev oplevet som ubehagelig, såsom personlig hygiejne og andre ting. Personale gjorde dog, hvad de kunne, ofte stod en og sang med min far, mens en anden vaskede osv. Det må dog være svært for de pårørende, hvor den demensramte går ind i sygdommen med mistænkelighed og vrede, så er det svært at fokusere på glædesstunder. Vi havde dog stjernestunder sammen med vores far, og det er jeg taknemlig for.

P1050896

Lyset er brudt frem og jeg har lovet mig selv et besøg i LOOPcenteret, men jeg er umanerlig doven og lad. En af årsagerne er helt klart, at jeg faldt i sukkergryden i forgårs og i går. I forgårs havde jeg selv købt is, og selv om jeg prøvede, så røg intentionen om en lille portion på gulvet. Jeg elsker is, og jeg elsker de der små vafler med chokolade, som man kan købe i en pose, hånden kører pr. automatik hver og en ind i munden. Vi spiser med lethed over 1 liter is, bare os to.

DSC_5016

I går kørte min hjerne derudad med tanker om vores projekt, så jeg havde besluttet mig til, at landmanden gerne måtte købe lidt lækkert med hjem til aftenteen, enten kage eller slik, og det skrev jeg til ham. Vi kan så hermed konstatere, at LIDT lækkert kan tolkes på mange måder, og jeg var let at lokke. Så planen er, at jeg rejser mig, når jeg har trykket udgiv, tager mit træningstøj på og kører ind til LOOP!

Vaskemaskinen snurrer, jeg har en søndag foran mig, som jeg kan fylde med lidt af hvert, hvis jeg vil, jeg kan også lade være. Rigtig god søndag til dig.

P1050892

8 kommentarer:

  1. Jeg må smile, når jeg ser, hvordan din landmand fortolker det, at købe lidt lækkert med hjem :-)
    Han er god at sende i byen :-)
    Og at du glemte at slå dit eget ur fra :-) :-) Godt, du faldt i søvn igen.
    Jeg håber, du havde en dejlig loop-time.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, det er ikke nemt at være sund, når man forkæles sådan :-)
      Jeg nød at være i LOOP og kan mærke det i dag .

      Slet
  2. Det sukker, det sukker, - hvorfor er det så svært at lade være? Og så specielt når man ved, at man har det bedre uden....
    Jeg håber, du kom i LOOP. Jeg tilbragte søndagen i sofaen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg er så enig :-)
      Jeg kom i LOOP og nød det.

      Slet
  3. Hahaha, hvor er vi dog forskellige (altså ikke kun os to, men os mennesker ...).
    Jeg både ville og kunne 10 gange lettere - nej, 100 gange, undvære både slik og is, end jeg ville være i stand til at tvinge mig selv til at gå i LOOP eller Fitness eller whatever :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, du har så evigt ret :-) Fitness gider jeg ikke, men LOOP er perfekt og det gør mig stærk kropsmæssigt, og det er godt og føles godt.

      Slet
  4. Det er godt muligheden for LOOP er der. Jeg selv vil ikke kunne benytte sådan et sted, for mig skal det være Fitness. Det der på tid stresser, og jeg jeg tager for hårdt fat, så mine skavanker forværres, det sker også hvis jeg går på hold. Jeg kan godt presse mig selv når det drejer sig om kredsløbtræning, men styrke, skal foregå i langsomt tempo for mig.
    Pyha, godt jeg ikke lige var til aftenskaffe hos dig/jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Karin, det er dejligt at der er noget for enhver smag :-)

      Slet