mandag, april 16, 2018

Salige sanglige søndag

Mandag er arbejdsomhed for både studerende, landmandskone/sygeplejerske og landmand. Søndag var derimod en skøn fridag. Landmanden skulle til jagtfeltskydning, så ham så vi ikke det meste af dagen. Datteren og jeg tog til gudstjeneste og nød at være en del af fællesskabet om salmer, prædiken, tekster og tid til eftertanke. Som vanligt slog jeg hurtigt de salmer op, som der skulle synges og konstaterede, at dem kendte jeg ikke. Øv, jeg elsker at være en del af sangen. det blev jeg så også, for jeg kendte godt melodierne. Enten fordi de også bruges til andre salmer eller fordi jeg rent faktisk godt kendte salmerne, men med mit nuværende gudtjenesteaktivitet, som kun er til bryllup, begravelse og jul, får jeg ikke genopfrisket alle de andre salmer.

Der blev også tid til at køre op i sommerlandet og gå en tur langs vandet. Datteren søgte efter smutsten og afprøvede diverse teknikker. Jeg nød blot selskabet, luften og kroppens bevægelse. På vejen hjem købte vi kage til eftermiddagsteen, som vi nød sammen med landmanden. Det var nu ikke den bedste kage, den smagte udmærket, men vi havde efter at have genset nogle afsnit af Den engelske bagedyst flere forslag til, hvordan smagen kunne have været bedre.

DSC_5362

Om aftenen skulle min julegave til landmanden indløses, så Ayla og datter hyggede sig herhjemme, mens landmandsparret tog til koncert i Aalborg. Vi var sammen med alle de andre 60+ og nød en god aften i selskab med dygtige sangere og musikere fra England i The Simon and Garfunkel Story. Vi fik genopfrisket historien om de to unge fyre fra New York og deres succes, men også at det egentlig var meget kort tid og med få LP’er, de to var sammen som Simon og Garfunkel. I pausen fik vi sms med billede af en hund, der havde indtaget dens herres stol, mens der blev set fjernsyn.

Hjemme igen faldt vi i snak og fjernsynskiggeri, så det blev alt for sent for alle, inden vi kom i seng. Landmanden sidder ude på en traktor med en plov spændt bag, og der bliver han nok siddende, indtil han ikke orker mere i aften. Datteren skriver og jeg sørger for at få bagt pizzaer til alle, så vi har noget energi at bruge af. God mandag aften til dig. Hvad mon du skal have til aftensmad i dag?

DSC_5361

10 kommentarer:

  1. Fasan! Så det er lige i jeres stil :-)
    Jeg var stor fan af Simon & Garfunkel, men det er rigtigt, at de ikke var de længstlevende på makkerfronten, desværre. Poul Simon var nu også god, da han gik solo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, lækkert :-) Jeg har ikke hørt så meget af Poul Simon, så det kan jeg ikke udtale mig om.

      Slet
  2. Det er utroligt, som det grå guld går til koncerter, i teatret, til udstillinger. Jeg møder dem også altid ;)
    Aftensmaden var kylling, ovnkartofler og salat. Og det var ikke ringe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, ja det er da mærkeligt, de/vi må have god tid og penge :-)
      Lækker aftensmad

      Slet
  3. Ja, Simon og Garfunkel var et godt makkerpar med musik, der holder.
    Mandagens aftensmad var Mous suppe med kød- og melboller tilført edamamebønner og med hvidløgsflûte til. Det var meningen, at husbonden skulle have været alene hjemme, men min aftale blev aflyst, og så bibeholdt vi bare menuen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, de havde en fantastisk stemmeharmoni og skønne sange.
      Uhm min yndlingsret, har dog ikke prøvet med edamamebønner

      Slet
  4. Vi fik tortillas med pandestegt, hakket oksekød og en masse salat. Dejlig nemt :-) Simon og Garfunkel holder endnu, men det er Poul Simons solo-udgivelser, der gør mig i bedst humør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, lækker mad. Og som jeg skrev til Ellen, så kender jeg faktisk kun en sang af Poul Simon.

      Slet
  5. Torskekarbonader mit gemüse
    Er også fan af S&G. De melodiøse numre bliver bare hængende i øret!
    Fortsat god mandag til alle ude og inde.
    Der er travle tider forude for landmanden/landmændene og andre jordbrugere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, torskekarbonader ved jeg slet ikke hvad er, men det lyder lækkert.
      Tak og ja travlheden er sat ind :-)

      Slet