mandag, maj 14, 2018

Den rette kombination opstod

Det var søndag, det var godt vejr, landmanden havde besluttet sig for at holde fri, sygeplejersken havde fri og begge længtes efter årets første motorcykeltur. Og hvilken tur. Vi slappede af om formiddagen med langsom morgenmad, jeg gik en god gåtur og landmanden snakkede med en af sine kammerater, der kom forbi. Over middag gjorde vi os klar, bryggede te og fandt motorcykeltøjet frem.

På vej mod Hanstholm

Selfie af bagsædepassageren

Pause tæt ved Hanstholm


Og så gik det derudaf. Vi kørte mod vest af små veje frem til Fjerritslev, herefter videre til Hanstholm og ned langs Vestkysten forbi Klitmøller og Nr. Vorupør. På et tidspunkt tog vi tværs over Thy og fortsatte tværs over Mors og Salling for at holde pause ved færgen til Hvalpsund.

Hanstholm

På vej til Klitmøller

Et sjældent syn i landskabet

På vej fra Thy til Mors
Lidt senere sad vi i Hvalpsund og nød vandet, solen og en kæmpestor isvaffel. Herefter kørte vi videre op gennem Vesthimmerland, bankede på hos nogle motorcykelvenner, som ikke var hjemme og kørte herefter den hurtigste vej hjem over Løgstør og Aggersundbroen.

På vej fra Mors til Salling

På vej fra Salling til Vesthimmerland


På vej fra Vesthimmerland til Hanherred
Tre broer og en færge måtte der til for at komme komme rundt og hjem igen.

Og så må jeg afsløre, hvor uvidende jeg er på det her googlehalløj. Egentlig blev tanken sat i gang, da jeg fik ny mobil og den unge mand nævnte noget med deling af sine billeder på ens google drev. Og i dag søgte jeg så efter google foto og vupti, der ligger alle mine billeder fra mobilen. Her har jeg møjsommeligt sendt hver eneste billede til min mail og så lagt dem i mapper på computeren for derefter at bruge dem. Førhen overførte jeg dem med kabel, men det virkede ikke mere og slet ikke sammen med min Mac bærbar. Nu mangler jeg bare at finde ud af om jeg også kan gøre det fra OpenLiveWriter, det kunne jeg ikke finde ud af lige nu og her. Okkeja så gammel man så føler sig.

Nu vil jeg gå i gang med at kokkerere til den travle landmand. Han skal have vildgåsebryst, linsesalat med blomkål og grønkålssalat. Og hvis fruen gider, får han også brasede kartofler, så bliver han glad.
Ha en god mandag aften.




8 kommentarer:

  1. Sikke en flot tur, I havde! Også selvom jeg får lidt dårlige nerver bare ved tanken... De travle tider i marken; jeg sender jer masser af tanker! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Maude, det var det helt perfekte vejr. Jeg er utrolig tryg ved min mands kørsel, også på trods af alle de ulykker der er sket de sidste uger. han kører godt og opmærksomt.
      Tak, med det her vejr får energien lige en tand opad :-)

      Slet
  2. Sikke da en skøn tur. Man kniber sig lidt i armen over alt det dejlige vejr, vi får lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, skøn tur, dejligt vejr, men jeg har bare svært ved at klare temperaturer over 25 grader, men det må jeg jo leve med :-)

      Slet
  3. Sikken dejlig tur! Lækkert med vildgåsebryst - der er fordele ved at være gift med en jæger i Vildmosen. Den slags får vi aldrig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, og skønt afbræk fra de lange dage i marken :-)
      Jeg er blevet bedre til at få udnyttet det, den kære mand skyder ;-)

      Slet
  4. Man kan da heller ikke forlange meget bedre vejr for en maj måned - godt I kunne tillade jer at holde lidt fri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var så dejligt :-)

      Slet